کد خبر: 2679
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
معاون باغبانی فارس

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به سطح 58 هکتاری گلخانه در سال 84، گفت: این سطح با روند توسعه‌ای در سال جاری به 568 هکتار رسید. 

به گزارش روستا نیوز، نخستین همایش نهضت ساماندهی و توسعه گلخانه در این استان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، هفدهم و هیجدهم تیرماه در شیراز برگزار شد که در پایان این همایش حسین پژمان در یک نشست خبری با اشاره به اینکه برنامه توسعه ۷ هزار هکتاری گلخانه در فارس  تا سال ۱۴۰۴  در دستور کار است، افزود: بر این اساس بیشترین توسعه گلخانه به فارس اختصاص داده شده و امسال نیز ایجاد ۶۵۰ هکتار گلخانه در نظر گرفته شده است. 
پژمان با بیان اینکه حجم صادرات تولیدات گلخانه ای باید ۱۴ میلیارد تومان باشد، گفت: بر اساس سهم ۱۵ درصدی فارس در تولیدات گلخانه ای  به همین میزان در صادرات سهم خواهیم داشت.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: توانمند سازی روستاییان از طریق ایجاد روستاهای گلخانه‌ای و گلخانه های کوچک مقیاس زیر ۳۰۰ متر در سطح روستاهای استان در دستور کار است.
12 گلخانه به چرخه تولید برگشتند
در ادامه  مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس بابیان اینکه یکی از برنامه‌های این سازمان ساماندهی گلخانه‌های غیرفعال و تغییر آن‌ها به گلخانه‌های فعال است، گفت: امسال حدود ۱۲ هکتار گلخانه که به دلیل عوامل مختلف، فعالیت نمی‌کردند به چرخه تولید برگشتند.
مجید رضا پاکاری با اشاره به اینکه در افق 1404، بازسازی و مرمت  120 هکتار گلخانه بالای ده سال در دستور کار است، افزود: در سال جاری  ۳۵ هکتار گلخانه در فارس نیاز به بازسازی دارد.
وی با اشاره به اینکه جلوگیری از حاشیه‌نشینی و ماندگاری روستاییان در روستاها، سوق دادن فعالیت‌ها در روستاها از اهداف دولت است، گفت: در این راستا سه روستای گلخانه‌ای در شهرستان پاسارگاد، کوار و مرودشت راه‌اندازی و  دو مورد در خرامه و ۲۱ روستای گلخانه ای دیگر نیز در استان شناسایی‌شده است.
پاکاری از اهداف ایجاد روستاهای گلخانهای به تشکیل زنجیره تولید اشاره کرد و گفت: هر شهرستان موظف شده که یک روستا و شهرک گلخانه‌ای را  احداث کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =