کد خبر: 2664
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
علی اکبری

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: افرادی که گندم‌های تولیدی خود را در انبارها نگهداری می‌کنند امید دارند که در سال زراعی آینده شاهد افزایش قیمت این محصول باشند.

به گزارش پایگااه خبری روستا نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص شایعه افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، گفت: خبرهای منتشر شده در زمینه افزایش قیمت گندم در سال زراعی جاری صحت ندارد و دولت هرساله قبل از شروع فصل کشت قیمت‌ها را به صورت رسمی اعلام می‌کند.

دولت مکلف به افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات متناسب با نرخ تورم است

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مکلف است متناسب با نرخ تورم قیمت خرید تضمینی محصولات را برای سال زراعی آینده اعلام کند، تصریح کرد: افرادی که گندم‌های تولیدی خود را در انبارها نگهداری می‌کنند امید دارند که در سال زراعی آینده شاهد افزایش قیمت این محصول باشند.

کشت گندم

افزایش قیمت خرید تضمینی گندم بهترین راه حل برای تداوم خودکفایی

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهترین راه حل برای ایجاد تعادل و انگیزه برای تولید محصول گندم به روز کردن قیمت خرید تضمینی گندم متناسب با سایر کالاها است، ادامه داد: بر اساس نرخ تورم قیمت تمامی کالاها افزایش پیدا کرده است.

تشویق کشاورزان با عرضه نهاده‌های تولیدی ارزان قیمت امکان پذیر نیست

وی در خصوص اینکه می‌توان با عرضه نهاده‌های ارزان قیمت، کشاورزان را برای کشت گندم در سال زراعی آینده تشویق کرد، گفت: تشویق کشاورزان برای کشت گندم با عرضه نهاده‌ها و سم و کود با قیمت پایین امکان پذیر نیست زیرا تولید این محصولات در اختیار بخش خصوصی است و این واحدهای تولیدی تمایلی به کاهش قیمت ندارند.

تجربه نشان داده است که هر میزان به سمت کاهش قیمت کالاها به صورت حمایتی حرکت کنیم بازار سیاه در کنار آن ایجاد می‌شود

کاهش حمایتی قیمت کالاها منجر به ایجاد بازار سیاه می‌شود

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تجربه نشان داده است که هر میزان به سمت کاهش قیمت کالاها به صورت حمایتی حرکت کنیم بازار سیاه در کنار آن ایجاد می‌شود و سوداگران این کالاها را خارج از شبکه توزیع می‌کنند و به دست مصرف کننده واقعی نمی‌رسد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه بهترین راه حل برای تشویق کشاورزان به کشت محصول استراتژیک گندم افزایش قیمت خرید تضمینی آن متناسب با نرخ تورم است، خاطرنشان کرد: قیمت گندم در سال زراعی جاری با اصرار مجلس به یک هزار و 700 تومان افزایش پیدا کرد./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =