واردات بره

مدیر کل روابط بین الملل کشاورزی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا به دنبال واردات بره و گوشت گوسفند ارگانیک از ایران است و اگر ما برای واردات اقدام کنیم ایران هم باید استانداردها را رعایت کند. 

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز)، جان کلارک مدیر کل روابط بین الملل کشاورزی اتحادیه اروپا در همایش مشترک توسعه همکاری های کشاورزی، استانداردها و تجارت مواد غذایی و کشاورزی بین ایران و اتحادیه اروپا با تاکید براینکه باید در زمینه کشاورزی همکاری های خود را گسترش دهیم، گفت: محصولات کشاورزی اروپا از استاندارد بالایی برخوردار هستند و امیدواریم در این همایش راجع به استانداردهای لازم برای صادرات محصولات کشاورزی ارائه شود.

وی باتاکید بر اینکه برگزاری این همایش فرصت مغتنمی برای تجار ایرانی و اروپایی است، ادامه داد: از سال گذشته برای واردات ماهی قزل‌آلا و کشمش از ایران اقداماتی انجام داده ایم که امید داریم توافقات آن به امضا برسد؛ اتحادیه اروپا به دنبال واردات بره و گوشت گوسفند ارگانیک از ایران است و اگر ما برای واردات اقدام کنیم ایران هم باید استانداردها را رعایت کند. 

واردات و یا تولید محصولات تراریخته باید مجوز داشته باشد

همچنین پاتریک دبویسر استاد کالج اروپایی پارما در این همایش با بیان اینکه استفاده از محصولات GMO (دستکاری ژنتیکی) نه تنها به عنوان محصول خوراکی بلکه برای خوراک دام هم مناسب نیست، عنوان کرد: بخشی از محصولاتی که در اتحادیه اروپا وارد می‌شود، باید برچسب GMO زده شوند و به این دلیل مردم رغبتی برای استفاده از آن نشان نمی‌دهند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: واردات و یا تولید محصولات تراریخته حتما باید با مجوز باشد و مجوزهای آن ها هم بسیار محدود و ۱۰ ساله است. در بازار اتحادیه اروپا ۲ میلیون تن آرد سویا از آرژانتین، آمریکا و بخشی هم از کانادا وارد می‌شود که به عنوان خوراک دام استفاده می‌شود. 

بنابراین گزارش، همایش مشترک توسعه همکاری های کشاورزی، استانداردها و تجارت مواد غذایی و کشاورزی بین ایران و اتحادیه اروپا به مدت 2 روز با هیئت 37 نفره از اتحادیه اروپا در هتل اسپیناس تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =