محمد امید

معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست‌جمهوری گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در عرصه محرومیت‌زدایی تلاش‌های سازنده‌ای شد. براساس آمارها روستاهای امروز با گذشته قابل‌مقایسه نیست. ۳۸ هزار روستا درحال‌حاضر از نعمت برق، آب، بهداشت، راه، آموزش و مسائل زیربنایی برخوردارند و درصدی جزئی از این نعمت‌ها بهره‌ای ندارند. ۶۰ هزار روستای آباد داریم که بیش از ۸۵ درصد برق دارند.

به گزارش پایگاه خبری روستانیوز، محمد امید در همایش روز دهیاری‌ها عنوان کرد: این عدد گویای حرکت بزرگی است. در استان، معاونت توسعه روستایی داریم. براساس مدارک مراکز آماری و تحلیلی دنیا، ایران در عرصه روستاها منصفانه عمل کرده است. اکنون روستاهایی داریم که فاصله آن‌ها با هم ۱۰۰ کیلومتر است و شاید ۳۰ خانوار سکنه داشته باشند، ولی هم از نعمت برق و هم آب برخوردارند؛ مرکز بین‌المللی این موضوع را بدون توجیه اقتصادی دانسته است. باوجود خدمات گسترده در دولت 11 و 12 دو خدمت ویژه ارائه شده که یکی از این خدمات، گازرسانی به روستاهاست.

وی با بیان این‌که قبل از این دولت، گازرسانی کل کشور حدود ۲۰ درصد بوده و اکنون ۸۶ درصد روستاها از نعمت گاز برخوردارند، گفت: در ۹۰ درصد روستاها آی‌تی و اینترنت پرسرعت راه‌اندازی شده که ۷۰ درصد مربوط به این دولت است. باوجود این تلاش‌ها، با کاهش جمعیت روستاها روبه‌روییم و بررسی آماری نشان می‌دهد که این کاهش تأثیر بسیار ناگواری بر اشتغال و مباحث دیگر می‌گذارد.

وی بیان کرد: وزیر کشور سکان‌دار حاشیه‌نشینی است. قبل از انقلاب جمعیت روستاها ۲۱ میلیون نفر بوده که ۶۵ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شد. امروز جمعیت روستاها از ۶۵ درصد به ۲۶ درصد رسیده است. دولت کار بزرگی در زمینه اشتعال انجام داده است. از دیگر اقدامات دولت این است که توانسته دهیاری‌ها را در روستاهای کشور تشکیل دهد. روستاهای کشور  از این بابت که متولی مشخص نداشتند، همیشه ضربه می‌خوردند و امروز ۳۷ هزار و ۵۹ روستای کشور دهیار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =