کد خبر: 2639
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
محسن بیگلری

نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه یک فوریتی استخدام رسمی دهیاران در مجلس تصویب شده است و تا ۲ سال آینده این مصوبه اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری روستانیوز به نقل از ایرنا، محسن بیگلری شامگاه یکشنبه در نشست شهرداران و دهیاران روستاهای شهرستان بانه با اشاره به نشست استانداران کردستان و سلیمانیه در هفته جاری اظهار داشت: در تفاهم نامه استانداران کردستان و سلیمانیه عراق رسمی شدن مرز سیرانبند بانه و تردد مسافر در این مرز مهمترین بحث بود که در ۲ هفته آینده مرز سیرانبند بانه تعین تکلیف می‌شود.

بیگلری افزود: رسمی شدن مرز سیرانبند بانه و سیف سقز از توافقات رؤسای جمهوری ایران و عراق بوده و در مراودات تجاری بین ۲ کشور از اهمیت بالای برخوردار است.

وی با بیان اینکه خدمات رسانی بیمارستان رازی بانه رضایت بخش نیست اضافه کرد: بیمارستان ۹۶ تخت خوابی رازی بانه با امکانات بسیار مناسب سال گذشته به بهره برداری رسید اما خدمات رسانی و مدیریت بیمارستان رضایت بخش نیست و تاکنون به دلیل سهل انگاری پرسنل این بیمارستان چندین جنین بالای ۳۰ هفته فوت کردند.

۹۲ روستای بانه از آب شرب برخوردار هستند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان نیز در این نشست گفت: از ۱۹۲ روستای بانه ۹۲ روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارد و کنتور آب آ. به متقاضیان واگذار شده است.

صدیق محمد زاده افزود: در ۴۱ روستای شهرستان نیز یکبار لوله کشی انجام شده و ۵۲ روستا فاقد لوله کشی آب است و جمعیت ۵۱ درصد روستاها تحت پوشش خدمات این شرکت هستند.

وی با بیان اینکه در بانه ۹ هزار ۱۰۰ مشترک آب و فاضلاب روستایی وجود دارد اظهار داشت: شاخص بهره مندی از خدمات آب و فاضلاب روستایی در شهرستان‌ها بر اساس آمار شرکت آب و فاضلاب کشور ۷۸ درصد و در این استان نیز ۶۴ درصد است.

محمد زاده افزود: شبکه جمع آوری فاضلاب پنج روستای بانه انجام شده و اما فاقد تصفیه خانه هستند و شبکه جمع آوریفاضلاب چهار روستای نزدیک عباس آباد نیز انجام می‌شود.

بانه ۱۹۲ روستا و کوخ دارد و ۱۲۲ روستای آن دارای دهیاری است؛ این شهرستان مرزی با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =