کد خبر: 2606
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
علیم یارمحمدی

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه به دنبال آن است که با کاهش تقاضای مردم برای خرید مسکن، زمینه را برای ثبات مسکن فراهم کند، البته به نظر من هم این رویکرد می تواند تأثیری در کاهش قیمت ها داشته باشد.

به گزارش روسنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به تداوم فعالیت دلالان و سوداگران در بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی بخش قابل توجهی از التهابات بازار مسکن به دلیل فعالیت دلالان است، بنابراین ساماندهی این بخش می تواند موجب بروز ثبات در بازار شود.

بازار مسکن در وضعیت رکود تورمی قرار دارد/ کاهش ساخت و ساز و خرید مسکن

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز بازار مسکن در وضعیت رکود تورمی قرار دارد، در این وضعیت ساخت و ساز کاهش یافته و مشتریان به دلیل افزایش قیمت ها، قادر به خرید مسکن نخواهند بود، حال این سوال مطرح می شود که چه افراد و گروه هایی در این وضعیت اقدام به خرید مسکن می کنند.

تلاش دلالان برای بالا نگه داشتن قیمت مسکن/ بخش قابل توجهی از معاملات توسط سوداگران مسکن انجام می شود

امروز دلالان و فعالان سوداگر بخش مسکن برای بالا نگه داشتن قیمت و جلوگیری از کاهش قیمت ها، اقدام به معاملات مسکن می کنند، از این رو در شرایط کنونی بخش قابل توجهی از معاملات توسط این افراد صورت می گیرد

وی ادامه داد: امروز دلالان و فعالان سوداگر بخش مسکن برای بالا نگه داشتن قیمت و جلوگیری از کاهش قیمت ها، اقدام به معاملات مسکن می کنند، از این رو در شرایط کنونی بخش قابل توجهی از معاملات توسط این افراد صورت می گیرد.

کاهش تقاضای مردم برای خرید مسکن موجب کاهش قیمت‌ها می شود

یارمحمدی با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره پرهیز مردم از خرید جدید مسکن، گفت: وزارتخانه به دنبال آن است که با کاهش تقاضای مردم برای خرید مسکن، زمینه را برای ثبات و کاهش قیمت مسکن فراهم کند، البته به نظر من هم این رویکرد می تواند تأثیری در کاهش قیمت ها داشته باشد.

باید برنامه های مسکن سازی عملیاتی شود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اما قطعا رویکرد وزارت راه و شهرسازی نباید تنها معطوف به مدیریت وضعیت روانی بازار مسکن باشد، بلکه در کنار ساماندهی عرضه و تقاضا، باید برنامه های مسکن سازی عملیاتی شود، قطعا در صورت افزایش تولید مسکن و کاهش چشمگیر تقاضا، قیمت ها متعادل و مثبت خواهد شد./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =