وزیر

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در ۵ سال اخیر، با حمایت های دولت و مقام معظم رهبری، انقلابی در بخش آب و خاک کشاورزی اتفاق افتاده است. پیش از دولت یازدهم در ایلام، اراضی آبی کمتر از ۷۰ هزار هکتار بود که الان به بیش از ۲۰۰ هزار هکتار رسیده است.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز)، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه برای اجرای برنامه های تولید و اشتغال در بخش کشاورزی گفت: در این تفاهم نامه، در قالب سه برنامه تامین سرمایه در گردش، بازسازی و نوسازی واحدهای موجود و توسعه باغات در اراضی شیبدار در مناطق مرزی، حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار به منظور اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۵ درصد از اعتبارات ۱.۵ میلیارد دلاری قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، از طریق سامانه کارا در بخش کشاورزی جذب شده، ۱۸ درصد اشتغال کشور به جز صنایع تبدیلی بر عهده بخش کشاورزی است و سهم بخش کشاورزی در فضای کسب و کار کشور بیش از ۳۰ درصد است.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: در ۵ سال اخیر، با حمایت های دولت و مقام معظم رهبری، انقلابی در بخش آب و خاک کشاورزی اتفاق افتاده است. پیش از دولت یازدهم، در استان ایلام، اراضی آبی کمتر از ۷۰ هزار هکتار بود که هم اکنون این میزان به بیش از ۲۰۰ هزار هکتار رسیده است.

حجتی افزود: به ازای هر هکتار اراضی دیم، یک نفر اشتغال و در اراضی آبی به ازای هر هکتار، ۱۰ نفر اشتغال ایجاد می شود. با احداث هر هکتار گلخانه، ۱۰ نفر اشتغال در داخل آن ایجاد می شود و با تشکیل زنجیره های تولید از جمله فرآوری، بسته بندی و ... در حاشیه گلخانه نیز اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برنامه ششم توسعه، احداث ۲۵۰۰ هکتار گلخانه برای سال جاری پیش بینی شده که تا پایان سال از برنامه نیز جلوتر خواهیم رفت. با توجه به محدودیت منابع آب و مزایای کشت های گلخانه ای باید با حمایت ها و پشتیبانی های دولت زمینه و انگیزه احداث گلخانه ها در کشور توسعه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =