کد خبر: 2360
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
کمباین

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از اضافه شدن تعداد 260 دستگاه کمباین جدید در سال گذشته به ناوگان جهادکشاورزی استان خبر داد.

به گزارش روسنا به نقل از فارس، مختار مهاجر پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته تعداد 260 دستگاه کمباین جدید به ناوگان جهادکشاورزی استان گلستان اضافه شد.

وی در خصوص آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع کشاورزی تصریح کرد: خاک موجود زنده‌ای است برای رفاه حال رانندگان کمباین یا تراکتور اقدام به آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع خود نکنیم خاک دارای موجودات ریز زنده‌ای است که با آتش زدن آن منجر به نابودی این موجودات زنده مفید خواهیم شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ابراز کرد: باید خاک خوب و با کیفیت داشته باشیم و اگر می‌خواهیم آینده مزارع به بیابان تبدیل نشود از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع جدا خودداری کنیم.

مهاجر خاطرنشان کرد: بقایای زراعی باید به خاک برگردد تا بتواند حاصلخیزی خودش را حفظ کند اگر برای راحتی کشت و سرعت‌عمل بیشتر بخواهیم بقایای گیاهی را از بین ببریم یقینا در آینده محصولی نخواهیم داشت.

وی اظهار کرد: هر زمینی که از کیفیت خاک بالایی برخوردار هستند تناژ محصولات زراعی نیز بالا خواهد رفت امروزه یکی از دغدغه‌های کشاورزان کمبود میزان تولید محصولات کشاورزی در اراضی است و متاسفانه کشاورزان همواره فکر می‌کنند مرغوب نبودن نهاده‌ها اعم از کود، بذر و سم و غیره باعث کاهش میزان تولید و نامرغوب شدن محصولات کشاورزی است در صورتی که مواد آلی خاک را با به آتش کشیدن بقایای گیاهی از بین بردیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ابراز کرد: کشاورزان در نظر داشته باشند که با آتش زدن بقایای گیاهی باعث از بین رفتن مواد آلی موجود در خاک خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =