کد خبر: 2342
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
فریبرز غیبی

دبیر ملی ستاد جنگل های زاگرس گفت: حدود ۴۰ درصد منابع آبی کشور در مناطق جنگلی زاگرس تامین می‌شود و از نظر طبیعت بکر، زیبا و حیات جانوری و گیاهی در کشور بسیار حایز اهمیت است.

به گزارش روسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، فریبرز غیبی در نشست هم‌اندیشی برنامه اقدام مشترک توسعه منابع‌طبیعی و آبخیزداری در ناحیه رویشی زاگرس که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در حال برگزاری است، اظهار داشت: زاگرس بزرگترین ناحیه رویشی و جنگلی کشور با وسعت بیش از ۶ میلیون هکتار است و بیش از ۸۰ درصد جمعیت عشایری کشور در این منطقه بسر می‌برند.
وی افزود: بیش از ۴۵۰ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط زاگرس دچار خشکیدگی شده‌اند و رسیدگی به مشکلات زاگرس از برنامه‌های  اولویت‌دار و در دست اجرای سازمان جنگل‌هاست.
دبیر ملی ستاد جنگل‌های زاگرس ادامه داد: خشکیدگی به دلیل طغیان آفت‌ها و امراض جنگل و آتش سوزی تهدیدی برای این عرصه‌های طبیعی این منطقه است.
غیبی تاکید کرد: ۷۰ درصد عوامل خشکیدگی شناسایی و برنامه‌های جامعی برای کنترل و مهار آن تدوین و در حال اجراست.
وی گفت: طرح‌های آبخیزدازی و آبخوانداری از اهمیت بسیاری برخوردار است و در سطح ۲۰ هزار هکتار از مناطق زاگرس عملیات جنگل‌کاری آغاز شده و استان ایلام از این منظر بسیار پیشگام و موفق بوده است.
این مسوول از شروع برنامه غنی‌سازی جنگل‌های زاگرس در کشور خبر داد و گفت: منابع‌طبیعی جنگل‌های زاگرس از اهمیت بسزایی برخوردار است و اعتبارات خوبی برای طرح‌های احیا، حفظ و توسعه و غنی‌سازی جنگل اختصاص یافته است.
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم عرصه‌های طبیعی و ملی کشور حفظ شود.
۱۱ استاندار زاگرس‌نشین در استان ایلام به منظور بررسی مسایل و مشکلات جنگل‌های زاگرس و خطرات پیش روی این جنگل‌ها گردهم آمده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =