پاپی زاده

عضو مجمع نمایندگان، استان خوزستان با تاکید بر اینکه سازمان محیط زیست در سال‌های اخیر به سازمانی حافظ تصمیمات غلط دولت تبدیل شده است، گفت: تصمیمات نادرست این سازمان، محیط زیست کشور را نابود کرده است.

به گزارش روسنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عباس پاپی زاده ، با اشاره به آلودگی نفتی تالاب هورالعظیم، گفت: در شرایطی که ده‌ها چاه نفتی در بستر و منطقه تالابی احداث شده، آلودگی نفتی تالاب امری اجتناب ناپذیر است. توسعه میدان‌های نفتی بدون توجه به وضعیت تالاب هورالعظیم آلودگی‌های بسیار زیادی را به تالاب تحمیل کرده است، اما دولت بر خلاف نظرات کارشناسی و فنی این موضوع را تکذیب می‌کند.  

آلودگی‌های نفتی تالاب هورالعظیم باچشمان غیر مسلح دیده می‌شوند

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکذیب آلودگی‌های نفتی تالاب هورالعظیم توسط دولت، نادرست است، افزود: عملیات اکتشاف و استخراج نفت اعم از جاده سازی، قطعه قطعه شدن تالاب، حفاری، انتقال، پسماندها و بقایای مواد نفتی از جمله آلودگی هایی است که در این سال‌ها فعالیت‌های نفتی به هورالعظیم تحمیل کرده که  باچشمان غیر مسلح نیز دیده می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاثیرات منفی آلودگی نفتی تالاب هور العظیم بر محیط زیست منطقه، تصریح کرد: این آلودگی‌ها علاوه بر تاثیرات مخرب بر محیط زیست، برای مردم منطقه نیز خطر آفرین است، چرا که آب تالاب به سد منتهی شده و مورد استفاده بسیاری از دامداران و کشاورزان قرار می‌گیرد، همچنین بسیاری از روستائیان از راه ماهیگیری امورات خود را می‌گذرانند، بنابر این آلودگی‌های نفتی تالاب به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر زندگی و سلامت مردم منطقه تاثیر می‌گذارد.

سازمان محیط زیست خود را حافظ منافع دولت می‌داند نه کشور

پاپی‌زاده با انتقاد از عملکرد سازمان محیط زیست، اظهار کرد: سازمان محیط زیست در چند سال اخیر، بیش از این که خود را حافظ منافع کشور، مردم، نسل آینده و محیط زیست بداند، حافظ فعالیت‌های اشتباه دولت می‌داند، بر همین اساس دادستانی یکی از شهر‌های شمالی کشور به دلیل حمایت از فعالیت‌های غیرمجاز و ارائه مجوز‌های غیرقانونی، علیه سازمان محیط زیست اعلام جرم کرده‌ است.

عضو مجمع نمایندگان، استان خوزستان با تاکید بر اینکه سازمان محیط زیست در سال‌های اخیر به سازمان حافظ تصمیمات غلط دولت تبدیل شده است، گفت: تصمیمات نادرست این سازمان، باعث نابودی محیط زیست شده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: یکی از ضعف‌های نظارتی مجلس، کُند و زمان بر بودن نظارت از طریق نمایند‌گان است، معتقدم اگر نمایندگان می‌توانستند به صورت موردی و لحظه‌ای بر جزئیات عملکرد سازمان محیط زیست نظارت کنند، چنین اتفاقاتی را شاهد نبودیم. سازمان محیط‌زیست شکل گرفته تا سازمانی نظارت‌کننده و هشدار‌دهنده باشد، اما متاسفانه نه تنها به حداقل وظایف نظارتی خود عمل نمی‌کند، بلکه با نگاهی سیاسی از اکثر پروژه‌های عمرانی مخل محیط زیست حمایت می‌کند، در صورتی که دیدگاه این سازمان باید مبتنی بر داده‌های کارشناسی و علمی باشد./

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =