کد خبر: 2333
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
پورجلالي

رئیس امور آب و فاضلاب خرمشهر گفت: آب‌رسانی از طرح غدیر به این شهرستان به دلیل شکستگی در خط انتقال و واگذاری انشعاب‌های جدید به صنایع خرمشهر ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش «روسنا» به نقل از ایرنا، غلامرضا پورجلالی در جلسه ستاد هماهنگی اربعین ۹۸ در محل فرمانداری خرمشهر با بیان این‌که طرح غدیر برای آب‌رسانی به شهرهای آبادان و خرمشهر و روستاهای مسیر این شهرها احداث شد، افزود: قرار نبود از خط غدیر به صنایع آب فروخته شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بخشی عظیمی از آب طرح آب‌رسانی غدیر برای مصرف صنایع به شهرک صنعتی خرمشهر منتقل می‌شود که این امر کاهش روزانه آب تأسیسات آب‌رسانی خرمشهر را به دنبال داشته است.

رئیس امور آب و فاضلاب خرمشهر همچنین درباره تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز زائران اربعین امسال که از مرز شلمچه راهی کربلا می‌شوند، اظهار داشت: با این روند قطعاً در اربعین امسال با مشکل آب آشامیدنی برای زائران اربعین مواجه خواهیم شد.

پورجلالی افزود: همچنین در گذشته از ایستگاه پمپاژ شهدای شلمچه در مسیر روستاهای این منطقه خط انتقال آبی برای روستاهای مسیر اجرا شده که اکنون آبفای روستای این خط انتقال آب را قطع کرده و از این ایستگاه آبرسانی تحت فشار انجام می‌دهد.

وی با تشریح وضعیت فاضلاب در گذرگاه مرزی شلمچه گفت: برای حل مشکل فاضلاب موکب‌های مستقر در مسیر گذرگاه مرزی شلمچه تعدادی کانال تخلیه فاضلاب ساخته شده و هر موکب در ایام اربعین می‌بایست یک دستگاه ماشین تخلیه فاضلاب آماده در کنار موکب خود داشته باشد تا مجاری فاضلاب سرریز نشود.

رئیس امور آب و فاضلاب خرمشهر بیان داشت: با وجود مشکلات فوق آبفای شهری و روستایی خرمشهر آمادگی خدمت‌رسانی به زائران حسینی در ایام اربعین را دارند و نیروهای این دو دستگاه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین وارد عمل می‌شوند.

طرح آب‌رسانی غدیر شامل ۹۵۰ کیلومتر لوله‌گذاری است که در گام نخست آب آشامیدنی پنج شهرستان اهواز، هویزه، دشت آزادگان، آبادان و خرمشهر را تأمین می‌کند. طرح آب‌رسانی غدیر که آب آن از دریاچه سد کرخه تأمین می‌شود، به ۲۵ شهر و یک‌هزار و ۶۰۸ روستای خوزستان آب‌رسانی می‌کند. در گام نخست آب با لوله یک هزار و ۸۰۰ میلیمتری به آبادان، خرمشهر، آبادان، دشت آزادگان و هویزه منتقل شد. مسئولیت انتقال آب تا دروازه شهرها بر عهده سازمان آب و برق و توزیع آن در شهرها وظیفه شرکت آبفا در هر شهرستان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =