كشاورزيان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان گفت: ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز آب روستایی در یک سال گذشته در مناطق روستایی سمنان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش «روسنا» به نقل از ایرنا، منصور کشاورزیان افزود: انشعاب غیرمجاز در مناطق روستایی سمنان به عنوان یک چالش جدی مطرح نیست، اما باید جلوی این اقدام‌های غیرقانونی را گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از هدررفت آب در بخش روستایی به دلیل انشعاب‌های غیرمجاز است که در صورت شناسایی، متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سمنان با بیان این‌که لوله‌های انتقال آب فرسوده یکی از دلایل هدررفت آب در بخش روستایی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبار و تعویض لوله‌ها باید در راستای اصلاح الگوی مصرف گام برداشت.

کشاورزیان با بیان این‌که دست کم ۲۰ درصد شبکه و لوله‌های انتقال آب در روستاهای سمنان نیازمند بازسازی است، ادامه داد: با توجه به نوسان قیمت ارز و افزایش برخی قیمت‌ها، هزینه تعویض شبکه‌های آب‌رسانی در سال جاری به نسبت سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی اضافه کرد: توجه به آب به عنوان مهم‌ترین ظرفیت برای تثبیت جمعیت در دستور کار شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد و اکنون بیش از ۹۵ درصد روستاهای استان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سمنان با بیان این‌که اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب از راهکارهای اساسی برای جلوگیری از مهاجرت است، افزود: رفع چالش آب‌رسانی با تانکر به مناطق روستایی استان از دستاوردهای ماندگار این شرکت در سال‌های گذشته بوده است.

از مجموع ۴۰۰ روستای استان سمنان بیش از ۲۸۴ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند و با استفاده از ۱۳۳ حلقه چاه، ۹۱ دهنه چشمه و ۱۵ رشته قنات آب آن‌ها تأمین می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =