کد خبر: 2301
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
دما

کارشناس هواشناسی: امروز بارش‌های پراکنده و دمای بالای ۳۰ درجه، پدیده غالب در اکثر استان‌های کشور خواهد بود

به گزارش روستا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرکرده با اعلام این خبر افزود: پدیده غالب گرمای هوا است که دیروز در بیشتر مراکز استان‌ها دمای بالای ۳۰ درجه را داشتیم و در برخی از شهر‌های جنوبی کشور دما بالای ۴۵ درجه بود و دمای اهواز به ۴۹ درجه نیز رسید.
وی گفت: دیروز در برخی شهر‌ها بارش پراکنده داشتیم و پیش بینی می‌شود­ امروز بارش‌های پراکنده و خفیفی­ در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، مرکزی، شرق و همچنین ارتفاعات شمال شرق کشور داشته باشیم.
کارشناس هواشناسی افزود: آب‌های خلیج فارس­ به علت وزش باد، مواج و متلاطم پیش بینی میشود ­­و ارتفاع موج در آن به دو متر می‌رسد. در ساحل دریای عمان هم ارتفاع موج به سه متر خواهد رسید.

سرکرده گفت: در نواحی جنوبی و مرکزی کشور هم وزش باد پیش بینی می‌شود و طی امروز و فردا در شمال اصفهان، جنوب سمنان، قم و مرکزی وزش باد شدید رخ خواهد داد که باعث تولید گرد و خاک می‌شود.
کارشناس هواشناسی گفت: همچنین درجنوب شرق کشور از جمله زابل نیز باد‌های ۱۲۰­ روزه طی امروز و فردا رخ می‌دهد البته این شرایط در نواحی غربی کشور از جمله استان خوزستان نیز حاکم خواهد بود.
کارشناس هواشناسی ادامه داد: آسمان تهران امروز صاف است و دما حداکثر به ۳۶ درجه می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =