کد خبر: 2299
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
قندالی

رئیس سازمان امور عشایری کشور با اشاره به افزایش میزان بارندگی‌ها در مناطق مختلف کشور گفت: امسال میزان علوفه در مرتع های عشایری ۲۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش روسنا به نقل از ایرنا، کرمعلی قندالی در حاشیه آئین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان سمنان، اظهار داشت: تولید علوفه قابل برداشت در مناطق عشایری یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن افزایش یافت.
وی با بیان اینکه به طور معمول میزان تولید علوفه در مرتع‌های کشور هشت تا ۱۰ میلیون تن است، افزود: میزان کل مراتع عشایری کشور حدود ۳۵ میلیون هکتار و میزان تولید علوفه در مراتع عشایری چشمگیر است.
رئیس سازمان امور عشایری کشور با اشاره به بارندگی‌های مطلوب امسال گفت: بر اساس آمار میزان بارندگی‌ها در کل کشور ۳۳۲ میلی‌متر بوده که نسبت به میانگین ۳۰ سال، کشور با ۶۵ درصد افزایش بارندگی روبه رو بوده و همین افزایش بارندگی موجب افزایش علوفه شده است.
وی ابراز داشت: علیرغم همه محدودیت‌ها توسط برخی عوامل خارجی، امسال سال خوبی در حوزه عشایر بوده و با کمک مجلس و دولت برای ساماندهی منابع آبی اعتبار مناسبی در نظر گرفته‌شده است.
رئیس سازمان امور عشایر کشور خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۲۰ میلیارد ریال برای اجرای ۲۸۰ طرح در کل کشور برای ساماندهی منابع آبی در نظر گرفته‌شده که تمامی طرح‌ها نیز مکان‌یابی شده و اجرای آن‌ها امسال آغاز می‌شود.
قندالی خاطرنشان کرد: ۲۵ میلیارد ریال برای اصلاح منابع آبی و چشمه‌سارها برای استان سمنان در نظر گرفته‌شده است.
وی تصریح کرد: با مصوبه هیات دولت در ۶ ماه نخست سالجاری سه هزار میلیارد ریال تسهیلات برای عشایر در نظر گرفته‌شده که از این رقم یک هزار میلیارد ریال به‌صورت تسهیلات قرض‌الحسنه و ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش است.
رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: در حوزه مالیات بر ارزش‌افزوده سالانه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای عمران و آبادی مناطق عشایری در نظر گرفته می‌شود.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

بیست و یکم تا بیست و هفتم خردادماه هفته جهاد کشاورزی نامیده شده است و شعار امسال هفته جهاد کشاورزی، «رونق تولید، امنیت غذایی کشور» نامگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =