کد خبر: 2298
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
پسته

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: طی ۹ ماه گذشته بیش از ۱۰ هزار تن پسته از این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش روسنا به نقل از ایرنا، حسین رضایی اظهار داشت: از ۹ ماه گذشته تا کنون که ۲۰ هزار تن پسته از ایران صادر شده؛ ۱۰ هزار تن از این محصول ارزآور از رفسنجان به کشورهای خارجی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جدا کردن اقتصاد کشور از وابستگی به نفت است تصریح کرد: در بخش‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی می‌توان به خوبی ثروت آفرینی کرد و از وابستگی به نفت خارج شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان افزود: درآمد پسته، صنعت را سرپا نگهداشته است لذا صنایع وابسته به کشاورزی اوضاعشان بهتر از صنایع دیگر است.

رضایی خاطرنشان کرد: ۸۰ هزار هکتار باغ پسته در خراسان ایجاد شده و اگر این اقدام علمی پیش نروند با مشکل مواجه می‌شوند. وی بیان کرد: ۴۷۰ هزار هکتار پسته کاری در کشور وجود دارد که ۸۰ هزار هکتار آن در رفسنجان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دو مؤلفه مدیریت صحیح آبیاری و اجرای طرح‌های آبیاری نوین برای جلوگیری از آبیاری غرقابی و نیز تغذیه باغات در افزایش محصول مهم است ادامه داد: وضعیت آبیاری نوین و وضعیت تغذیه‌ای باغات پسته اگر خوب اجرا شود و باغداران اگر از نظرات کارشناسان استفاده کنند میزان بهره وری افزایش می یابد.

رئیس جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲ هزار هکتار باغ پسته در رفسنجان به سیستم آبیاری نوین مجهز شد و امسال هم که باغداران اهمیت این آبیاری را فهیمدند استقبال خوبی کردند و ۲ هزار هکتار باغ دیگر در دستور کار اجرایی شدن سیستم آبیاری نوین قرار دارد در مجموع تا کنون در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار هکتار آبیاری قطره‌ای در رفسنجان اجرا شده است.

رفسنجان با جمعیت بالای ۳۱۱ هزار نفر در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =