کد خبر: 2294
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
امامی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: با شرکت‌های لبنی که خودسرانه اقدام به افزایش قیمت‌ها کردند از طریق تعزیرات که نقش حمایتی از مردم دارد برخورد می کنیم.

به گزارش روسنا به نقل از ایرنا، محمد امامی با اشاره به موضوع تخلف برخی شرکت‌های لبنی و افزایش قیمت توسط آنان با تاکید براینکه شرکت‌های لبنی باید کمی خویشتن دار باشند، تصریح کرد: افزایش قیمت‌ها بار هزینه سبد معیشت خانواده را با مشکل مواجه کرده است و در مقابل نیز آنگونه که باید شاهد افزایش حقوق مصرف کنندگان نبودیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: مردم سرمایه شرکت‌های لبنی هستند و هیچ شرکت لبنی حاضر نیست اعتماد عمومی را از دست بدهند که در این راستا هم باید هزینه‌های شرکت‌ها دیده شود و هم سبد معیشت خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد چرا که طی یک سال گذشته توان خرید خانواده‌ها در تمامی زمینه‌ها به شدت کاهش یافته است.

وی گفت: در طول سال حدود ۱۲ میلیون لیتر شیر تولید می‌شود که با توجه به افزایش قیمت‌ها و صرفه و صلاح نبودن میزان نرخ لبنیات برای دامداران، شاهد فروش دام شیری توسط آنان بودیم که این امر موجب شد تا از ۱۲ میلیون لیتر تولید به ۸ میلیون لیتر کاهش یابد.

امامی امین با اشاره به اهمیت تغذیه، بهداشت و سلامت و همچنین توجه به خودکفایی در بخش محصولات غذایی به ویژه لبنیات، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تولید لبنیات در بخشهایی همچون بسته بندی، عرضه، هزینه و دیگر موارد، لازم است نظارت کافی در بخش قیمت‌ها صورت گیرد که با توجه به اختلاف بین اتحادیه دامداران و سازمان مصرف کنندگان، پیشنهاد اولیه اتحادیه بر افزایش ۱۴ درصد قیمت‌ها است که هم اکنون این مهم در سازمان درحال بررسی است.

وی همچنین گفت: از سوی دیگر با توجه به تغییراتی که در حوزه مواد پتروشیمی شاهد هستیم، برخی از کارخانه‌ها خودسرانه اقدام به افزایش قیمت کردند که لازم است سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان درصد افزایش قیمت را اعلام کنند تا شاهد ایجاد مشکلاتی در این بخش نباشیم.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به نظارت بر افزایش قیمت مرغ و گوشت در استان نیز گفت: با تلاش نهادهای نظارتی هم اکنون شرایط قیمت مرغ کنترل شده است ولی در حوزه گوشت قرمز یک بخش مربوط به دلالان و قاچاق کالا است که توانستیم بخشی از مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

امامی امین تصریح کرد: بخش دیگر از این افزایش قیمت‌ها مربوط به مقایسه قیمت گوشت قرمز در ایران با کشورهای همسایه است چرا که کشورهای همسایه مصرف کننده کالای دام هستند و بهای بیشتری می‌پردازند و همین امر زمینه مقایسه تولید کننده را فراهم می‌کند.

معاون استاندار با بیان اینکه قیمت تمام شده گوشت آنچیزی نیست که در بازار اعلام می‌شود، گفت: هم اکنون قیمت تمام شده دام سبک در بازار ۲۰ هزار تومان است ولی چون جای دیگر متقاضی با قیمت بیشتر می خرد، مشکل ساز شده است که امید داریم با توجه به افزایش بارش‌ها و وجود عرصه‌های طبیعی هزینه تمام شده تولید دام کاهش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =