بیمه کشاورزی

عضو هئیت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: بیمه کشاورزی یکی از ضروریات هر جامعه است و حتی کشورهای مانند کانادا که از لحاظ کشاورزی و تکنولوژی بسیار پیشرفته‌اند، دارای این بیمه برای محصولات کشاورزی هستند. به نظر من ایران نیز در حوزه بیمه کشاورزی با سرعت بسیار در حال پیشروی است.

امیرتیمور پاینده‌نجف‌آبادی در گفت‌وگو با «روسنا» افزود: بیمه کشاورزی نقش حیاتی 100 درصدی در امنیت غذایی ایفا می‌کند. در واقع وقتی کشاورز محصولاتش دارای بیمه است با خیال راحت می‌تواند کار کند و خود را درگیر دغدغه‌های جانبی نکند.

پاینده‌نجف‌آبادی درخصوص حمایت دولت از بیمه کشاورزی گفت: بیمه کشاورزی در اکثر کشورهای دنیا مثل ایران پیاده می‌شود؛ یعنی دولت‌ها در قالب‌های مختلف حامی هستند. اما به‌نظر من تعداد محصولاتی که در ایران پوشش می‌دهیم بسیار زیاد است. معتقدم بهتر است مثل اغلب کشورهای دنیا محصولات استراتژیک را تحت قالب بیمه‌هایی که حمایت اصلی دولت را دارد، در نظر بگیریم. بقیه محصولات کشاورزی نیز اگر قرار است دارای بیمه باشد، در قالب بیمه‌های خُرد یا بیمه‌های تعاونی و غیره قرار بگیرد و صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز به‌عنوان یک بیمه‌گر اتکایی نقش خود را ایفا کند، نه این‌که تمام امور بیمه‌گری را هم خودشان انجام بدهند.

وی درخصوص چشم‌انداز بیمه کشاورزی در کشور گفت: اگر این بیمه ساماندهی شود فوق‌العاده خوب است؛ اما امروز مطمئناً کشاورزانی هستند که با بیمه کشاورزی آشنایی چندانی ندارند و این به یکسری اطلاع‌رسانی نیاز دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =