مصطفوی

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه گفت: با توجه به این‌که ریسک تولید در محصولات کشاورزی به‌دلیل حوادث و بلایای طبیعی، بیماری‌ها و آفات فوق‌العاده بالاست؛ نقش بیمه در استمرار تولید و تأمین بخشی از زیان‌های مربوط به ریسک تولید کاملاً مثبت ارزیابی می‌شود؛ بنابراین پوشش خسارت‌های واردشده توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

سیدمصطفی سیدمصطفوی در گفت‌و‌گو با «روسنا» افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که بایسد توجه ویژه‌ای به آن شود، ریسک قیمت محصولات است که هنوز صندوق نتوانسته برای آن پوششی قائل شود. اگرچه شاید تصورمان این باشد که خرید تضمینی یا خرید برای ذخیره‌سازی، جبران کاهش قیمت را خواهد کرد، اما این‌گونه نیست.

سید مصطفوی در خصوص نقش دولت در حمایت از بیمه کشاورزی گفت: با توجه به این‌که بخشی از حق بیمه را دولت تقبل کرده، پرداخت سهم دولت اهمیت ویژه‌ای دارد. با این تفاسیر چنانچه تأخیری در پرداخت سهم دولت، که سهم غالب در سرمایه است، صورت بگیرد، عملاً پرداخت غرامت یا به‌کندی انجام می‌شود یا با مبالغ کم‌تری صورت می‌گیرد و این امر موجب کاهش سرمایه تولیدکننده یا خروج او از عرصه تولید خواهد شد. به‌عبارت دیگر، حمایت دولت از بیمه کشاورزی درواقع حمایت از تولید و تولیدکننده است.

وی درخصوص بیمه طیور نیز گفت: در حوزه تولید محصولات طیور مانند گوشت‌مرغ، تخم‌مرغ و جوجه یک‌روزه خطرات زیادی ازجمله انواع بیماری‌ها، حوادث طبیعی و چند فاکتور دیگر مانند بیماری‌های متابولیک وجود دارد که در کیفیت و کمیت محصول بسیار تدثیرگذارند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه با بیان این موضوع که اگر بیمه طیور نبود، در چند سال اخیر بیماری‌های مهلکی نظیر آنفولانزای مرغی حاد، صنعت مرغداری را از بین می‌برد، تصریح کرد: خوشبختانه پرداخت غرامت از سوی صندوق بیمه توانسته بخش مهمی از سرمایه مرغداران را بازگرداند.

سیدمصطفوی ادامه داد: در وقوع سیل ابتدای سال‌ جاری، صندوق بیمه تنها مرجعی بود که ریاست آن با دست پر به ملاقات مرغداران آسیب‌دیده رفت و خسارت مرغداران سیل‌زده را پرداخت کرد؛ بنابراین معتقدم نقش بیمه طیور کاملاً مثبت است و امیدواریم مجلس و دولت نیز با رفع اشکالات و پرداخت به‌موقع سهمشان کمک بیش‌تری به رفع مشکلات کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =