رفیعی پور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره بیمه محصولات کشاورزی گفت: زمانی‌که در حوزه دام، طیور، آبزیان، کرم ابریشمی و غیره فعالیت می‌کنیم وقتی اتفاقی رخ می‌دهد یا یک بیماری اپیدمی می‌شود با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم؛ به‌طوری‌که حتی در زمان شیوع بیماری‌های ناشناخته و نوظهور ممکن است صفر تا 100 تولیدات یک تولیدکننده با مشکل مواجه شود. بنابراین یک تولیدکننده زمانی می‌تواند امید داشته باشد که به‌جایی متکی باشد و اگر گرفتار یک اپیدمی نوظهور شد و خسارت دید بلافاصله بتواند آن را از صندوق بیمه دریافت کند و تولیدش را ادامه بدهد.

علیرضا رفیعی‌پور در گفت‌وگو با «روسنا» افزود: قطع به یقین برای بقا و استمرار تولیدِ تولیدکنندگان بیمه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. خوشبختانه دولت‌ها از گذشته تا امروز همیشه حامی بیمه بوده‌اند و در بسیاری مواقع شاهدیم که دولت طرح‌های تشویقی بیمه‌ها را قبول می‌کند و همچنین در حوزه درصدی که قرار است بیمه‌گر پرداخت کنند، تخفیف‌های قابل‌توجهی اعمال می‌کند.

وی ادامه داد: درحال‌حاضر دولت با حمایت از صندوق بیمه‌ برای ترویج امر بیمه تلاش می‌کند؛ اما باز هم نیاز است که برای توسعه بیمه‌گری، دولت حمایت بیش‌تری از این صندوق داشته باشد.

رفیعی‌پور با اشاره به این موضوع که ما در سازمان دامپزشکی مستقیماً با تولیدکنندگان در ارتباط هستیم خاطرنشان کرد: شاهدیم که گاهی تولید‌کنندگان بیش از ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان هزینه ثابت و جاری دارند؛ اما با اتکا به این‌که بیمه هستند طی سال‌های گذشته تولیدشان را ادامه داده‌اند؛ به‌عبارت دیگر تولیدکنندگان در شرایطی که با یک اپیدمی بیماری مواجه شده و خسارت دیده‌اند، صندوق بیمه کشاورزی خسارت‌شان را به‌خوبی پرداخت کرده و زمانی هم که دچار بیماری نبوده‌اند به پشتوانه بیمه بودن تولیدات خود در امر تولید آرامش داشته‌اند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان گفت: بنده از زبانِ تولیدکنندگان که مستقیم با آن‌ها در ارتباط هستم اعلام می‌کنم که صندوق بیمه در عمل و اجرا بهترین عملکرد را داشته و امیدوارم با توسعه این امر تولیدکنندگان بیش‌تری تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =