محمودزاده

عضو کمیسیون کشاورزی درخصوص اهمیت بیمه محصولات کشاورزی گفت: بیمه محصولات کشاورزی به‌عنوان پشتوانه کشاورزان در حوزه تولید بسیار اهمیت دارد.

جلال محمودزاده در گفت‌وگو «روسنا» با تأکید بر این‌که در برنامه ششم توسعه ردیف مستقلی برای بیمه محصولات کشاورزی آمده است، تصریح کرد: بودجه بخش کشاورزی باید براساس قوانین بالادستی تعیین شود که یکی از این قوانین، قانون برنامه ششم توسعه است.

محمودزاده با گلایه از این‌که تعیین بودجه با برنامه ششم هماهنگ نیست، تصریح کرد: بیمه محصولات کشاورزی نیز در همین راستا قرار گرفته است و میزان بودجه درنظر گرفته‌شده برای آن با آنچه که در برنامه ششم تعریف شده، همخوانی ندارد.

وی در ادامه افزود: کشاورزی ازجمله مشاغل سختی است که می‌تواند با یک تغییر جوی یا حادثه طبیعی دستخوش تغییر شود، به‌طوری‌که گاهی مسیر زندگی کشاورز با یک طوفان یا بارندگی شدید تغییر می‌کند. به همین دلیل این شغل حساس که نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی افراد ایفا می‌کند، باید بیش از همه حمایت شود.

محمودزاده تصریح کرد: امسال سیل بسیاری از زمین‌های کشاورزی ما را تخریب کرد و خسارت‌های زیادی در این بخش به کشاورزان وارد شد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد سهم صندوق بیمه کشاورزی باید توسط دولت تأمین شود، اما در چند سال اخیر دولت پولی به این صندوق پرداخت نکرده است. این مورد باعث شد که صندوق بیمه کشاورزی از پرداختِ به‌موقع خسارات به کشاورزان بازبماند؛ به همین دلیل کشاورزان و باغداران دیگر رغبتی برای بیمه‌کردن محصولات کشاورزی خود پیدا نکردند.

محمودزاده تصریح کرد: این صندوق در فرمانداری‌ شهرستان‌ها مستقر است و فرمانداران و بخشداران باید با بازرسی محلی میزان خسارت واردشده را تعیین کنند و نسبت به تعیین و پرداخت خسارت آن دسته از کشاورزان اقدام کنند، اما نکته قابل‌توجه درخصوص این صندوق این است که خسارت پرداختی از طریق صندوق حوادث غیرمترقبه در چند سال گذشته تاکنون پرداخت نشده و خسارت امسال نیز به این میزان اضافه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =