کد خبر: 2256
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
ابراهیمی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه در همه جای دنیا به‌عنوان پشتوانه و حامی افراد به‌شمار می‌آید و این موضوع برای قشرهای مختلف درجه اهمیت متفاوتی دارد.

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با «روسنا»  تأکید کرد: کشاورزان از اقشار زحمت‌کشی هستند که گاهی شرایط مالی زیاد خوبی ندارند و به همین دلیل نقش و اهمیت بیمه برای آن‌ها پررنگ‌تر می‌شود؛ زیرا ممکن است با تغییر شرایط، محصولات آن‌ها به یک‌باره از بین رفته و کل سرمایه خود را از دست بدهند؛ به همین دلیل موضوع بیمه برای آن‌ها بسیار اهمیت دارد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که به دلیل عدم حمایت بخش‌های دولتی از صندوق‌های بیمه کشاورزی این نهادها نمی‌توانند غرامت کشاورزان را براساس میزان خسارت پرداخت کنند، گفت: همین موضوع دلیلی می‌شود که کشاورزان امیدی به این صندوق‌ها نداشته باشند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: کشاورزی صنعت پرریسکی است و از سوی دیگر از آن‌جا که شرایط اقلیمی در کشور ما بسیار تغییر می‌کند، کشاورزان نیز در این میان ضرر و زیان زیادی را متحمل می‌شوند و گاهی خسارت‌های زیادی می‌بینند. درنتیجه بنیه اقتصادی بیمه کشاورزی نیز باید متقارن با خسارت‌ها باشد تا بتواند پاسخ‌گوی خسارت کشاورزان باشد.

وی با گلایه از عدم حمایت بخش‌های دولتی از بیمه کشاورزی، اظهار کرد: کشاورزان این انتظار را دارند تا در زمان خسارت، بیمه پشتوانه آن‌ها باشد تا بتوانند در برابر ضرر و زیان‌ها کمر راست کنند، اما شاهدیم که به‌دلیل ناتوانی مالی صندوق‌ها، غرامتی که بیمه‌ها به کشاورزان می‌پردازند با میزان خسارت‌ها همخوانی ندارد و این موضوع کشاورزان را دلسرد می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ‌افزود: برای بازگشت سریع کشاورزان پس از حوادث غیرمترقبه به جریان تولید، باید بیمه کشاورزی حمایت مالی و بیمه‌ای را از تولیدکننده به‌عمل آورد؛ البته تحقق این امر مستلزم حمایت دولت از این صندوق‌هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =