کد خبر: 2223
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
گندم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت:در سال زراعی جاری ۱۶۳هزار و ۴۵۵ تن گندم از سطح 98 هزار و 796 هکتار مزارع آبی و دیم این استان تولید شد.

به گزار روسنا به نقل از ایرنا، خسرو عمرانی، افزود: این میزان برداشت محصول گندم نسبت به برداشت ۳۰ هزار و ۱۹۰ تن پارسال بیش از پنج برابر افزایش نشان می دهد.

وی بیان کرد: از این میزان برداشت گندم ۱۴۳ هزار و ۱۰۸ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به صورت تضمینی و ۱۱ هزار و ۹۵ تن بذر نیز خریداری و ۹هزار و ۲۵۲ تن خود مصرفی بوده است.

عمرانی گفت: در سال زراعی گذشته فقط ۱۶ هزار و ۳۶۷ تن گندم مازاد مصرف کشاورزان استان بوشهر به صورت تضمینی خریداری شد.

وی یادآورشد: کار برداشت گندم امسال به وسیله ۵۷۰ کمباین و همچنین کار خرید گندم نیز به وسیله هفت مرکز انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کل مطالبات کشاورزان بابت خرید تضمینی گندم در استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به ادامه روند مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر گفت: تاکنون عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۹۲ هزار هکتار انجام شده و همچنان ادامه دارد.

عمرانی اضافه کرد: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی به جز شهرستان های کنگان و عسلویه در سطح هشت شهرستان استان بوشهر در حال انجام است.

وی بیان کرد: هر چند تاکنون خسارت جدی در سطح باغات و مزارع کشاورزی استان گزارش نشده است اما بصورت پراکنده در سطح ۷۰۰ هکتار بین ۱۰ تا ۱۵ درصد خسارت وارد شده است.

عمرانی گفت: با توجه به وسعت مناطق آلوده به آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر ادامه روند هکاری همه دستگاه های اجرایی، دهیاری ها، شهرداری ها و مردم برای مبارزه با این آفت ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =