کد خبر: 2222
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
چوب

مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: قطع درختان باغی و غیر باغی بروجرد یکی از معضلات شهرستان است.

‌به گزارش روسنا به نقل از ایسنا، شیرزاد نجفی در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی در بروجرد، اظهار کرد: شهرستان بروجرد دارای ۹۸ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی و ۹۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

وی تصریح کرد: شهرستان بروجرد در استان لرستان رتبه دهم دارا بودن جنگل و رتبه ششم مرتع را دارد.
مدیرکل منابع طبیعی لرستان خاطرنشان کرد: اقداماتی در راستای حفاظت از اراضی ملی تقویت گشت‌ها، به کار گماردن دیده‌بان در نقاط حساس و ایجاد آتش‌بر با هدف پیشگیری از حریق انجام شده است.

نجفی اضافه کرد: سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال در حوزه آبخیزداری در سه منطقه شهرستان بروجرد انجام شد و در سال جاری نیز ۴۰ میلیارد ریال در حوزه آبخیزداری روستاهای گندل گیلان، حاجی آباد و زرشکه هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: کاشت ۱۰۰ هکتار گیاهان دارویی و خلع ید بیش از ۱۷۳ هکتار از اراضی ملی طی سال گذشته از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان ادامه داد: در حال حاضر در بروجرد ۳۵ هزار تن چوب دپو شده است؛ متأسفانه رویه‌ای ایجاد شده که درختان را قطع کرده و به شمال کشور می‌فرستند که اگر جلوی آنها گرفته نشود با مشکل روبرو خواهیم شد.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان اظهار کرد: متأسفانه افرادی در مسیر آزادراه که از اراضی ملی است مبادرت به کشت کرده که سابقه کشت در آنجا وجود نداشته است.

نجفی تصریح کرد: ۳۵۰ هکتار زمین به دانشگاه آزاد اختصاص داده شده که ۱۰۰ هکتار آن در اختیار این واحد دانشگاهی است و ۲۰۰ هکتار بلا استفاده رها شده که در صورت خلع ید می‌توان به عنوان منطقه گردشگری از آن استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =