کد خبر: 2220
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
دام

مدیر جهاد کشاورزی خلخال از تولید سالانه بیش از سه هزار و 300 تن گوشت قرمز دام و گوشت سفید مرغ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روسنا به نقل از ایرنا، بهبود علیزاده، افزود: در حال حاضر سالانه هزار و ۸۰۰ تن گوشت قرمز و هزار و ۵۰۰ تن گوشت سفید در خلخال تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، بیشتر دامداران در این شهرستان به صورت سنتی با استفاده از مراتع به تولید گوشت، انواع لبنیات، پشم، مرغ و تخم مرغ خانگی مشغول هستند تا در کنار درآمد محصولات زراعی و باغی برای رفاه خانواده‌ها کمک خرج خانوارها باشند.

او اظهار داشت: با وجود این، ۱۵ واحد صنعتی مرغداری گوشتی به ظرفیت اسمی ۳۰۰ هزار قطعه و ۱۸ واحد پرواربندی بره با ظرفیت ۱۰ هزار رأس و ۱۵ واحد پرواربندی گوساله به ظرفیت اسمی هزار و ۳۰۰ رأس و ۱۰ واحد پرورش گوسفند به ظرفیت اسمی ۸۰۰ رأس بصورت صنعتی و با اشتغال بالغ بر ۲۵۰ نفر نیز در این شهرستان به فعالیت‌های تولیدی مشغول هستند.

او افزود: در بخش دامداری‌های سنتی در این شهرستان حدود ۱۰ هزار خانوار بهره بردار به فعالیت‌های تولیدی مختلف در بخش پرورش دام‌های سبک و سنگین مشغول هستند.

وی همچنین به فعالیت ۲۰ واحد صنعتی گاوداری شیری ۵۰۰ راسی در شهرستان اشاره کرد و میزان تولید شیرخام شهرستان را سالانه هزار و ۴۰۰ تن ذکر کرد.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال از علاقه مندان به سرمایه گذاری در بخش دام بویژه نوع صنعتی خواست برای مشاوره و اخذ راهنمایی و حمایت‌های لازم در این زمینه به مراکز خدمات و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

شهرستان خلخال در جنوب اردبیل با بیش از ۲۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین و برخورداری از ۲۱۰ هزار هکتار مراتع و چراگاه های سرسبز از قطب‌های تولید گوشت قرمز و فرآورده‌های دامی استان اردبیل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =