خجسته

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس می گوید نباید تنها از سکه مالیات دریافت شود بلکه باید از خرید و فروش دلار، یورو و طلا نیز مالیات گرفته شود.

به گزارش روسنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس،  با اشاره به بخشنامه سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات از سکه، گفت:با وجود اینکه دولت به دریافت مالیات از سکه ورود کرده است، اما باید گفت که برنامه تفصیلی، منظم و کارآمدی برای همه مسائل اقتصادی و دریافت مالیات از فعالیت های اقتصادی ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس، ادامه داد: این درست نیست که از خریداران سکه مالیات دریافت شود، اما برای دلار، یورو، طلا و کسانی که با حضور در این بازارها میلیاردها سرمایه ذخیره کرده اند، مالیاتی دریافت نشود.

سکه و ارز دلار

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: از این رو انتظار می رود که دولت برنامه مدونی برای اقتصاد کشور ارائه دهد و در این بین اجرایی کردن دولت الکترونیک می تواند راه کاری مناسب برای ثبت هر گونه عملیات مالی باشد.

وی با طرح این سوال که چرا تا کنون دولت زیر بار اجرای دولت الکترونیک نرفته است، بیان داشت: از آنجایی که با اجرای دولت الکترونیک و راه اندازی سامانه ثبت هر گونه عملیات مالی مشخص می شود، دست برخی از دولتی ها که دستی در معاملات اقتصادی دارند بسته می شود، لذا اجازه اجرایی شدن این سامانه را نمی دهند.

خجسته در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: تا کنون 90 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی گزارش شده است اما نسبت به شفاف سازی آن گامی برداشته نمی شود، از سوی دیگر گفته می شود 900 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان داده می شود که باندها، رانت ها و آقازاده ها از آن بهره مند شده اند، قوه مجریه نمی خواهد دولت الکترونیک عملی شود چرا که با اتصال سامانه های اطلاعاتی به یکدیگر، این اطلاعات در اختیار همگان قرار می گیرد و آزادی عمل از برخی دولتی ها گرفته می شود.

فرار مالیاتی

این نماینده مجلس با بیان اینکه سامانه جامع گمرک نیز اجرایی نشده است، اظهار داشت: باید مشخص شود این سامانه دست چه باندی است که اجازه اجرایی شدن آن را نمی دهد، بسیاری از کالاهای قاچاق از مبادی رسمی وارد می شود و کسی در این باره پاسخگو نیست.

وی تاکید کرد: دریافت مالیات از 20 قطعه سکه به بالا، مسکن موقتی است، باید مالیات از تمام فعالیت های مالی گرفته شود، دولت اگر توان اجرای قانون در ابعاد بزرگ و اصلی را ندارد کنار بکشد، البته در این بین مجلس نیز می تواند نقش موثری بازی کند و با تقویت بُعد نظارتی خود دولت را مجبور به اجرای دولت الکترونیکی کند  تا دیگر کسی جرأت فساد، خرید و فروش سکه و عملیات دلار و یورو را نداشته باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه عزمی برای اجرای قانون از سوی دولت و نظارت بر آن از سوی مجلس وجود ندارد./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =