123

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار نماینده ویژه وزارت حمل و نقل ونزوئلا از تشکیل کمیته تخصصی مشترک همکاری های بندری و دریایی بین دو کشورخبر داد.

به گزارش روسنا به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، کارلوس خوزه ویرا ؛ نماینده ویژه وزارت حمل و نقل ونزوئلا و رئیس سازمان هوانوردی این کشور که در راس هیاتی به تهران سفر کرده است ، صبح امروز در دیدار با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، ایران را کشوری مهم در حوزه حمل و نقل دریایی بین المللی بر شمرد و خواستار تقویت همکاری های بندری و کشتیرانی تجاری بین تهران و کاراکاس شد.

نماینده ویژه وزارت حمل و نقل ونزوئلا  با بیان اینکه دریاها قاره ها را به متصل می کنند، موقیعت دریایی و کشتیرانی ایران را بسیار استراتژیک و راهبردی قلمداد کرد.

وی با اشاره به فعالیت بنادر کوچک بسیار زیاد در شهرهای ونزوئلا، توسعه و تجهیز این بنادر را یکی از برنامه های با اولویت این کشور برشمرد و خواستار انتقال تجربیات موثر سازمان بنادر و دریانوردی ایران در این زمینه شد.

 محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این دیدار با اشاره به امضای اولین موافقت نامه کشتیرانی و دریایی بین دو کشور ایران و ونزوئلا در سال ۲۰۰۳ میلادی ، خاطر نشان کرد: با توجه به روابط دوستانه بین دو کشور، زمینه برای تداوم و توسعه همکاری های دریایی و بندری فراهم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران با تاکید بر « ضرورت امضای پروتکل همکاری های دریایی و بندری بین دو کشور ایران و ونزوئلا » ، پیشنهاد کرد: با توجه اعلام اعتراض ایران در خصوص اعمال محدویت ها و تبعض به کشتیرانی تجاری در سازمان بین المللی دریانوردی ( IMO) ، دو کشور از مواضع یکدیگر در  اجلاس شورای  آیمو حمایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =