کد خبر: 2194
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
لارو

استان گیلان با تولید و تکثیر ۱۳۰ ملیون قطعه لارو ماهی گرمابی در سال رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش روسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل شیلات استان گیلان در حاشیه بازدید از رهاسازی بچه ماهیان استخوانی در سفیدرود با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: این استان در زمینه بازسازی ذخایر آبزیان مقام نخست را دارد به طوری که حدود ۴۵ درصد از کل تولید و رهاسازی بچه ماهیان استخوانی در استان های شمالی در گیلان انجام می شود.

مهندس صمد درویشی افزود: بیش از ۵۰ درصد رهاسازی بچه ماهیان خاویاری نیز در استان گیلان صورت می گیرد.

وی در عین حال ادامه داد که این استان با تولید جدود ۴۵ هزار تن ماهیان گرمابی رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

درویشی میزان تولید ماهیان زینتی در استان گیلان را ۳۲ میلیون قطعه عنوان کرد.

وی درباره ظرفیت پرورش ماهی در قفس نیز اذعان داشت: در این استان هفت پهنه آبی با ظرفیت ۷۵ هزار تن تولید به روش پرورش در قفس شناسایی و تا کنون ۲۰ فقره پروانه با ظرفیت ۳۵ هزار تن صادر شده است.

مدیرکل شیلات استان گیلان افزود: حدود پنج مزرعه با ۱۱ قفس وارد دریای خزر شده که ظرفیت اسمی این پنج مزرعه ۱۸۰۰ تن می باشد.

وی گفت: امسال یکی از این قفس ها به بهره برداری رسید و میزان برآورد تولید ما از قفس های دریایی بین ۵۰ تا ۱۰۰ تن ماهی است.

وی در مورد گونه هایی که به روش پرورش در قفس تولید می شوند، اظهار داشت: انواع گونه های خاویاری با روش پرورش در قفس قابلیت تولید در استان گیلان را دارند ضمن آن که برای تولید ماهی قزل آلا و آزاد در قفس هیچ گونه محدودیتی نداریم.

درویشی تصریح کرد: برای گونه های استخوانی مانند کپور، امکان پرورش در قفس نیز وجود دارد.

وی مجموع صید و آبزی پروری استان گیلان را بیش از ۶۰ هزار تن در سال عنوان کرد و گفت: این میزان تولید معادل ۶ تا ۷ درصد کل تولید ماهیان سردآبی و گرمابی در کشور را به خود اختصاص می دهد.

وی با بیان این که مجموع صید ماهیان استخوانی در استان گیلان در سال های اخیر ۵ تا ۶ هزار تن بوده است، اذعان داشت: سهم صید ماهی سفید به عنوان گونه انحصاری حوزه جنوبی دریای خزر نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ درصد کل صید ماهیان استخوانی است.

مدیرکل شیلات استان گیلان در عین حال مجموع تولیدات از طریق آبزی پروری را در این استان نزدیک به ۵۳ هزار تن عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =