کد خبر: 2181
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
ابراهیمی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در شرایطی که صادرات نفتی و مواد پتروشیمی تحت تحریم شدید قرار گرفته ممنوعیت صادرات محصولات غیر نفتی محدود کردن فرصت‌ها و خود تحریمی است.

به گزارش روسنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص افزایش قیمت سیب زمینی در بازار، گفت: با وجود شرایطی که در کشور ما حاکم شده صادرات محصولات توجیه یافته و چاره‌ای جز تکیه بر صادرات غیر نفتی نداریم.

صادرات محصولات کشاورزی نقش مهمی در ارز آوری دارد

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلای با اشاره به اینکه صادرات محصولات کشاورزی نقش بسیار مهمی در ارز آوری دارد، ادامه داد: باید به این موضوع توجه کنیم که صادرات محصولات کشاورزی، کمترین آسیب را در مقایسه با فعالیت‌های و صنایع دیگر دارد.

بازی کردن با تعرفه‌ها و ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی به بهانه حفظ قیمت محصولات در بازار جز اینکه فرصت را برای ارز آوری از بین ببرد و تولیدکننده را محدود کنند اثر مثبتی ندارد

بازی کردن با تعرفه‌ها فرصت ارزآوری را از بین می‌برد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بازی کردن با تعرفه‌ها و ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی به بهانه حفظ قیمت محصولات در بازار جز اینکه فرصت را برای ارز آوری از بین ببرد و تولیدکننده را محدود کنند اثر مثبتی ندارد، عنوان کرد: با محدود کردن و بستن دست تولید کننده نمی‌توان از مصرف کننده حمایت کرد.

وی با بیان اینکه تمام زحمت تولید محصولات کشاورزی بر عهده کشاورز است و نهاده‌های مورد نیاز خود را با نرخ آزاد تهیه می‌کند اما در زمان عرضه محصول با قیمت مناسب مقامات دولتی با بی مسئولیتی و بدون توجه به زحمات آنها فرصت را از بین می‌برد، تصریح کرد: در شرایطی که صادرات نفتی و مواد پتروشیمی تحت تحریم شدید قرار گرفته ممنوعیت صادرات محصولات غیر نفتی کشاورزی محدود کردن فرصت‌ها و خود تحریمی است.

اختیارات برخی مدیران دولتی نوعی تصرف اموال خصوصی است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تکلیف اقتصاد کشور بین اقتصاد آزاد و دولتی مشخص نیست و اختیار برخی مدیران دولتی به حدی افزایش یافته که به نوعی تصرف اموال خصوصی نیز محسوب می‌شود./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =