کد خبر: 20327
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
جامعه روستایی و عشایری

آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس ویژه خانواده ورزش روستایی و عشایری امروز (دوشنبه) با حضور عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در سالن اجتماعات شهید سلیمانی مجموعه فرهنگی حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس ویژه خانواده ورزش روستایی و عشایری امروز (دوشنبه) با حضور عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، افشین ملایی رییس فدراسیون ورزش های همگانی، سردار قاسم قاسمی مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران، نصرالله پریچهره مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، سردار یزدانی، مهدی میرجلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران، محمدتقی امیری خراسانی رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی و جمعی از روسای هیات های فدراسیون ورزش روستایی و عشایری در سالن اجتماعات شهید سلیمانی مجموعه فرهنگی حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم امیری خراسانی گفت: زمان جنگ، انتخابات، دفاع از نظام و.... جامعه روستایی و عشایری همیشه در خط مقدم قرار دارند، اما زمانی که این اقشار از جامعه باید دیده شوند، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی افزود: امیدوارم در دولت مردمی و با حمایت های خوب سجادی وزیر ورزش و جوانان شاهد پیشرفت های خوبی در ورزش جامعه روستایی و عشایری در آینده باشیم. البته اتفاقات خوبی در این حوزه تا به امروز رقم خورده، اما توقعه ما بیشتر است.

در ادامه این مراسم همچنین عبدالحمید احمدی با بیان این که باید بتوانیم مروج فرهنگ شهادت، ایثار و منش شهدا باشیم، اظهار کرد: با زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا باید مسیرمان را پیدا کنیم و در مسیر درستی گام برداریم.

وی ضمن تشکر از فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و بازیهای بومی و محلی برای برگزاری این مراسم، افزود: نام، یاد شهدا و تصویر آن‌ها بسیار ارزشمند است، از فدراسیون ورزش روستایی و عشایری برای برگزاری چنین مراسمی در هفته دفاع مقدس باید تقدیر و تشکر کرد. 

وی تصریح کرد: ورزشکارانی که افتخار کسب می‌کنند و پرچم کشور را در میادین بین المللی به اهتزاز در می‌آورند بدون شک به برکت یاد و نام شهدای گرانقدر است که حاصل این اقدامات را در نیت خالصانه قهرمانان و ورزشکاران خود می‌بینیم.

احمدی تصریح کرد: ورزش روستایی و عشایری یکی از صحنه های مهم تلاش و مجاهدت در عرصه ورزش است.

وی گفت: کارهای خوبی در توسعه ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی انجام شده که هنوز جای کار بیشتری دارد و عقب ماندگی‌هایی در این حوزه وجود دارد که با حرکت پرشتاب باید بتوانیم این مسیر را با سرعت بیشتری طی کنیم.

احمدی ادامه داد: در حوزه بازی‌های بومی و محلی باید تلاش مضاعفی صورت بگیرد تا از این طریق بتوانیم در جهت توسعه ورزش روستایی گام های بهتری برداریم.

وی در پایان افزود: یکی از ظرفیت‌ها جهت مقابله با تهاجم فرهنگی میراث ارزشمند ورزش‌های سنتی و بازیهای بومی و محلی است که باید در جهت تقویت، احیا و معرفی آن به نسل‌های جدید بیشتر از گذشته تلاش کنیم. ضمن این که در جهت ثبت ملی و بین المللی آن نیز باید کوشا باشیم تا از این طریق انگیزه و نشاط لازم را در بین جامعه روستایی و عشایری فراهم کنیم.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای فدراسیون ورزش روستایی و عشایری تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =