جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: مهلت دریافت آثار جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر به دلیل استقبال زیاد از این رویداد فرهنگی تا بیست و پنجم مهرماه سال جاری تمدید شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، ابوالحسن حیدری اظهار داشت: با توجه به استقبال از جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر و اینکه تعدادی از هنرمندان به منظور شرکت در بخش‌های مختلف این جشنواره در حال تولید اثر هستند و درخواست های هنرمندان از استان های مختلف به منظور ارسال آثار خود، این جشنواره ملی مجددا تمدید شد.
وی با اشاره به اینکه پیشتر این مهلت دریافت آثار برای این رویداد ۲۵ شهریور ماه اعلام شده بود، افزود: با توجه به تمدید مجدد مهلت ارسال آثار، مراسم پایانی این جشنواره نیمه دوم آبان ماه سال جاری برگزار می شود.
وی شناسایی هنرمندان کوچ نشین و روستایی و انگیزش آن ها به درج قاب های بی واسطه از پیرامون، نمایش پستی ها و بلندی های توامان زندگی کوچ نشینی و روستایی و دگرگون سازی خوی تماشاگر ایرانی به پهنای این سرزمین کهن با بهره مندی از دوربین های مردم را از اهداف برگزاری این رویداد هنری برشمرد و تصریح کرد: جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر در ۲ بخش سینمای ملی  و ویژه برگزار خواهد شد.
حیدری موضوعات این جشنواره در بخش مسابقه سینمایی ملی نبرد با ویروس،خانواده و عشق ( گام های خستگی ناپذیر)، از کوچ تا کوچ ( نگاه ژرف برمراد سفر و بررسی مقایسه‌ ای جابه جایی خانه‌ی کوچ)، رنگ زندگی ایران، (خانه ی باستانی، نژادها، زبان ها و فرهنگ ‌های گوناگون) عنوان کرد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: با توجه به بومی بودن موضوع و تشویق روستائیان و عشایر به تولید فیلم از وقایع زندگی روزمره، در این بخش جایزه ویژه به سه فیلم نو آفرین تجربی از فیلم ساز روستایی و یا عشایر کشور تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه  علاقه مندان برای شرکت و ثبت نام در جشنواره به نشانی استان خراسان شمالی – شهرستان بجنورد – میدان مادر – خیابان تربیت – جنب مجتمع فرهنگی و هنری گلشن – دبیرخانه جشنواره سراسری فیلم کوتاه عشایر و روستا و به شماره ۰۵۸۳۲۲۴۹۲۲۰و ۰۵۸۳۲۲۴۵۳۳۰ تماس حاصل کنند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی که ۴۴ درصد در مناطق روستایی با قومیت های کرمانج، ترک، تات، ترکمن و بلوچ در شمال شرق کشور واقع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =