کد خبر: 20292
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
آسفالت جاده

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰۱ میلیارد ریال صرف روکش آسفالت ۷۲ کیلومتر راه‌های اصلی و روستایی این استان شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، غلامرضا بیکی افزود:‌ در بخش راه های اصلی و شریانی چهار پروژه اصلی تعریف و اجرا شد که لکه‌گیری و روکش آسفالت محور رامیان به شاهرود به طول ۱۰ کیلومتر، محور گرگان به آق‌قلا، آق قلا به اینچه‌برون و اینچه‌برون به گنبدکاووس ۱۸ کیلومتر، محور گرگان به علی‌آباد، علی‌آباد به آزادشهر ۱۶ کیلومتر و محور خوش ییلاق پنج کیلومتر از مهم‌ترین اقدامات این اداره بود که با ۴۶۰ میلیارد ریال عملیاتی شد.

وی در خصوص  اقدامات انجام شده در بخش محورهای روستایی و فرعی اظهارداشت: در راستای افزایش ایمنی محورهای مواصلاتی و تسریع در روند تردد کاربران جاده‌ای در محورهای روستایی و فرعی ۱۹ کیلومتر از راه‌های روستایی استان با اعتبار ۱۴۱ میلیارد ریال روکش آسفالت انجام شده است.

بیکی تصریح کرد: در سال جاری تاکنون هشت طرح در حوزه ایمنی راه‌ها شامل نصب تابلو و علائم ایمنی، نگهداری روشنایی و خط کشی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.

گلستان بیش از پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، راه اصلی و فرعی درجه یک، دو و سه دارد که حدود هزار و ۵۲۱ کیلومتر آن کوهستانی و یا سخت گذر است.

این استان شمالی با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت و ساکن در ۳۴ نقطه شهری و بیش از یک هزار روستا و آبادی، از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از غرب با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان های سمنان، مازندران و خراسان شمالی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =