حسين هاشمي‌تختي‌نژاد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای‌ اسلامی گفت: با شروع پرداخت یارانه‌ها به مردم، قیمت یکسری کالاها افزایش یافت؛ بنابراین پرداخت یارانه نه‌تنها به نفع یارانه‌بگیران نشده؛ بلکه سختی بیش‌تری را نیز بر آن‌ها تحمیل کرده است.

حسین هاشمی‌تختی‌نژاد در گفت‌وگو با «روسنا» افزود: پرداخت یارانه‌ها در بخش کشاورزی و صنایع خوب عمل نکرد؛ به‌طوری‌که بسیاری از صنایع ما در حالت رکود قرار گرفته‌اند. همچنین تسهیلاتی که به صنایع وعده داده شده بود هیچ‌گاه محقق نشد و صنایع در تأمین مواد اولیه مورد نیازشان با مشکل مواجهند. وی گفت: دولت نتوانست به اهدافی که برای یارانه‌ها در نظر گرفته بود، نائل شود؛ اگرچه یارانه‌ها برای برخی افراد ازجمله مناطق روستایی که درآمد چندانی ندارند، مانند یک مُسکن است؛ اما هزینه‌های سرباری که در مواد غذایی، حمل‌ونقل، آب، برق و... لحاظ شده آن را بی‌اثر ساخته است. هاشمی‌تختی‌نژاد درخصوص سهم تولید بخش کشاورزی از هدفمندی یارانه‌ها گفت: اوایل تا حدودی در بخش بذر، کود و سموم به حوزه کشاورزی یارانه تعلق گرفت؛ اما درحال‌حاضر این یارانه یا برداشته شده یا به مقدار جزئی در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود.

نماینده بندرعباس، قشم و ابوموسی میزان یارانه را متناسب با تورم موجود ندانست و تصریح کرد: دولت مشکلات مالی زیادی دارد و با تحریم‌هایی که متوجه ما شده است نمی‌تواند تمام برنامه‌هایی را که از قبل تعیین شده بود، اجرا کند. وی گفت: نمایندگان در کمیسیون‌های مربوطه به فراخور مباحثی که در این زمینه مطرح می‌شود پیگیر اجرای کامل این قانون هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =