کد خبر: 1988
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
موردانت

وزیر دفاع جدید انگلیس در اظهاراتی ، فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را «تنش‌زا» توصیف کرد و گفت: در صورت بروز درگیری، لندن از واشنگتن حمایت می‌کند.

به‌گزارش «روسنا» به نقل از گاردین، «پنی موردانت» وزیر دفاع انگلیس در اظهاراتی خصم‌آلود، به حمایت از موضع ضدایرانی آمریکا پرداخت و گفت: در صورت بروز درگیری نظامی، لندن از واشنگتن حمایت می‌کند.

موردانت که در جلسه پارلمان انگلیس صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سؤال که اگر تنش در خلیج فارس جدی شود، آیا ارتش انگلیس از آمریکا حمایت می‌کند، گفت: «بله، و ما همین الان هم در آن منطقه مستقر هستیم».

او افزود: «این منطقه‌ای است که ما منافعی بزرگ و سرمایه‌گذاری کلانی در آن داریم و در حال همکاری با متحدان و شرکای خود هستیم تا در وهله نخست برای آرام کردن اوضاع در این منطقه تلاش کنیم، اما در عین حال از واقعیات پشت رخدادهای اخیر هم مطلع هستیم

او در پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان که پرسید آیا نیروهای نظامی انگلیس برای «بازداشتن ایران از اقدام نظامی علیه متحدان انگلستان در خلیج [فارس]» کنار نظامیان آمریکایی قرار می‌گیرند، گفت: «پادشاهی متحده با شرکایمان در اروپا و خلیج [فارس] درباره فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در آن منطقه نگرانی‌های مشترکی دارد. ما به همکاری نزدیک با متحدان و شرکای خود برای کاهش تهدیدات علیه امنیت آن منطقه ادامه می‌دهیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =