رفیعی پور

رفیعی پور گفت: براساس آخرین آمار تا کنون ۸ هزار و ۵۰۰ رأس دام و یک میلیون و ۴۰۰ قطعه طیور تلف شده دفن بهداشتی شدند.

به گزارش روسنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رفیعی پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، درباره آخرین اقدامات سازمان دامپزشکی در مناطق سیل زده اظهار کرد: ارزیابی روزانه و رصد و پایش همکاران سازمان دامپزشکی از مناطق سیل زده نشان می‌دهد که با وجود آلوده بودن آب و ازدیاد حشرات، شرایط تحت کنترل است.

وی با اشاره به اینکه در مناطق سیل زده اقدامات خوبی در حوزه سم پاشی، ضد عفونی، گندزدایی، واکسیناسیون و دفن بهداشتی لاشه‌ها صورت گرفته است، افزود: سازمان دامپزشکی قبل از وقوع سیل و حین وقوع سیل با اقداماتی نظیر درمان دام ها، واکسیناسیون دام، ضدعفونی و سم پاشی اماکن دام توانست بیماری مشترک دام و انسان را کنترل کند.

رفیعی پور با بیان اینکه تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ رأس دام و یک میلیون و ۴۰۰ قطعه طیور تلف شده دفن بهداشتی شدند، گفت: تا زمانی کهسازمان دامپزشکی پایان مسیر دفن بهداشتی دام و طیور را اعلام نکند، دفن بهداشتی همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه دفن بهداشتی برخی از لاشه‌های دام و طیور به سبب قرار گرفتن در زیر هزاران تن خاک یا در مسیر رودخانه‌ها وجود ندارد، افزود: مردم در بسیاری از مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها که دام و طیور بر اثر وقوع سیل تلف شدند، با همکاران سازمان دامپزشکی به منظور دفن بهداشتی، ضدعفونی و سم پاشی منطقه تماس گرفتند که بلافاصله اکیپ‌های دامپزشکی به محل اعزام می‌شوند.

به گفته وی، همکاران سازمان دامپزشکی پس از اعلام گزارشات مردمی مبنی بر رویت لاشه دام و طیور در محل حاضر می‌شوند و اقدام بهدفن بهداشتی دام و طیور می‌کنند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: برأساس آخرین آمار بیش از ۲۴ هزار رأس دام سبک، یک هزار و ۲۰۰ رأس دام سنگین، ۵۰ کندو زنبور عسل، بیش از ۹ هزار قطعه طیور و یک هزار و ۱۰۰ مرکز تکثیر و پرورش آبزیان در سیل اخیر در بین رفتند که امکان دفن برخی لاشه‌ها به سبب قرارگرفتن در زیر هزاران تن خاک وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =