زعفران

میری گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو طلای سرخ ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار و حداکثر ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان است.

به گزارش روسنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران ، درباره آخرین تحولات بازار طلای سرخ اظهار کرد: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو طلای سرخ ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار و حداکثر ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان است.

وی افزود: با توجه به عدم ثبات نرخ ارز و نرخ کالا‌ها نمی‌توان پیش بینی دقیقی را راجع به بازار زعفران داشت.

میری از افزایش قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: کاهش عرضه، افزایش قیمت تمامی کالا‌ها و امتناع فروشندگان از توزیع محصول موجب شده است تا نرخ طلای سرخ با نوساناتی نسبت به هفته‌های گذشته در بازار روبرو شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مصرف زعفران در بازار داخلی کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: این در حالی است که صادرات طبق روال عادی در حال انجام است.

وی درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران گفت: براساس آمار ۱۲ ماهه گمرک در سال ۹۷، صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد رشد داشته است و در خصوص صادرات امسال، گمرک آماری ارائه نکرده است که بتوانیم نسبت به مدت مشابه سال قبل آن را مقایسه کنیم.

میری نسبت به قاچاق زعفران از مرز‌های کشور هشدار داد و افزود: با توجه به بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما و مشکلات صادرکنندگان در این زمینه، برخی افراد با سو استفاده از این موقعیت زعفران را به صورت قاچاق از کشور خارج می‌کنند که این امر بر کاهش عرضه محصول در بازار داخل دامن زده است.

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: با توجه به اظهارات بانک مرکزی و سایر مسئولان بین ۴ تا ۶ هزار صادرکننده جدید وارد بازار شدند و مقادیر قابل توجهی کالا صادر می‌کنند، در حالیکه هیچ ارزی وارد کشور نکردند. از این رو به نظر می‌رسد که تجدید نظری باید دربخشنامه بانک مرکزی صورت گیرد به طوریکه صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات را در اختیار واردکنندگان قرار دهند.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به مشکلات پیش روی صادرکنندگان باید تمهیدات جدی اندیشیده شود، در غیر این صورت صادرکنندگان واقعی از امر صادرات خارج خواهند شد که در نهایت این امربه سبب ارزآوری بالا و حجم کم محصول بر قاچاق دامن می‌زند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =