پاپی زاده

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: دولت باید گندم‌های برداشت شده را بر اساس قانون به قیمت هر کیلوگرم یک هزار و ۷۰۰ تومان خریداری کند اما ما به دنبال پرداخت مابه‌التفاوت توسط دولت به کشاورزان هستیم که تاکنون دولت زیر بار آن نرفته است.

به گزارش روسنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان برداشت گندم و خرید تضمینی آن توسط دولت، گفت: سیل به قسمتی از مزارع گندم آسیب وارد کرده است، می‌توان گفت این مزارع عملا محصول خود را از دست داده‌اند.

خودکفایی گندم علیرغم خسارات ناشی از سیل

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود علی رغم خسارات ناشی از سیل ماه‌های اخیر به میزان سال گذشته گندم برداشت شود، ادامه داد: عملکرد در واحد سطح مزارع گندم با وجود بارندگی‌های مناسب افزایش پیدا کرده است.

گندم

این نماینده مردم در خصوص اینکه آیا امکان صادرات گندم در سال جاری وجود دارد، گفت: باتوجه به میزان گندم برداشتی می‌توانیم شاهد خودکفایی باشیم، در صورتی که خسارات ناشی از سیل در استان‌های کشور را رخ نمی‌داد می‌توانستیم بیش از نیاز کشور گندم برداشت کنیم.

در حال حاضر قیمت بذر گندم 3 تا 4 برابر افزایش پیدا کرده و دولت حاضر به پذیرش این واقعیت نیست

نهاده‌های کشاورزی با قیمت آزاد به دست کشاورز می‌رسد

پاپی‌زاده با بیان اینکه دولت باید گندم‌های برداشت شده را بر اساس قانون به قیمت هر کیلوگرم یک هزار و 700 تومان خریداری کند اما ما به دنبال پرداخت مابه‌التفاوت توسط دولت به کشاورزان هستیم که تاکنون دولت زیر بار آن نرفته است، تصریح کرد: کشاورزان دچار تناقض هستند زیرا از یک سو نهاده را با قیمت آزاد خریداری می‌کند و از سوی دیگر مجبور هستند محصول خود را با قیمت مصوب به فروش برساند.

دولت واقعیت افزایش قیمت نهاده‌ها را بپذیرد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت بذر گندم 3 تا 4 برابر افزایش پیدا کرده و دولت حاضر به پذیرش این واقعیت نیست و قصد دارد هزینه تورم را بر روش کشاورزان بگذارد./

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =