54

نماینده مردم درگز و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: گیاهان دارویی می‌تواند در زمینه اشتغال و سلامت جامعه نقش به‌سزایی داشته باشد، اما تا زمانی که بازاری برای آن پیدا نشود، مشکلات فعلی باقی خواهد ماند.

عبدالله حاتمیان در گفت‌وگو با «روسنا»، افزود: اعضای طرح گیاهان دارویی باید فکر و برنامه‌ریزی خود را در راستای پیداکردن بازارهای هدفمند متمرکز کنند تا به این طریق تولیدکنندگان و مجریان گیاهان دارویی نیز با انگیزه بیش‌تری اقدام به تولید کنند.

حاتمیان با بیان این موضوع که پیداکردن بازارهای هدفمند برای ایجاد رقابت امری ضروری است، تصریح کرد: انجام برنامه‌ریزی‌های علمی امری مثبت است، اما علاوه‌برآن باید حلقه بازار به کشاورزان وصل شود تا کشاورزان اطمینان حاصل کنند که محصولاتشان در بازار به‌فروش خواهد رسید؛ بنابراین باید به‌فکر یافتن بازارهای جدید برای محصولات گیاهی باشیم.

لزوم توجه جدی دولت و مجلس به گیاهان دارویی

نماینده مردم زنجان و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌و‌گو با «روسنا» گفت: بحث صنعت گیاهان دارویی و توجه به آن از ضروریات است، چراکه در موضوع اشتغال‌زایی، یکی از مهم‌ترین مسیرهای ایجاد اشتغال تولید و توسعه گیاهان دارویی است.

علی وقف‌چی افزود: به‌دلیل تنوع زیستی و آب‌وهوایی، ایران یکی از متنوع‌ترین کشورهای تولید‌کننده گیاهان دارویی است. همچنین به‌دلیل داشتن ظرفیت صادراتی و ارزآوری در شرایط کنونی، این صنعت می‌تواند نقشی اساس در توسعه همه‌جانبه به‌خصوص در بحث توسعه روستایی داشته باشد و ضرورت دارد که مجلس و دولت توجهی جدی به این موضوع داشته باشند.

پتانسیل بالایِ گیاهان دارویی در زمینه اشتغال، تولید و صادرات

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی هم به «روسنا» گفت: این نشست به‌منظور آشنایی نمایندگان مجلس با پتانسیل‌هایی که گیاهان دارویی در زمینه اشتغال، تولید و صادرات دارد، برگزار شد.

حسین زینلی افزود: نمایندگان امروز به ما قول دادند که برای رفع مسائل، مشکلات و چالش‌هایی که در زمینه گیاهان دارویی وجود دارد، همراه ما باشند و در این خصوص جلسات تخصصی برگزار کنند.

زینلی ادامه داد: با برگزار این جلسه، خوشبختانه این عزیزان نسبت به اهمیت گیاهان دارویی نگاه ویژه‌ای پیدا کردند. بنابراین امیدواریم با حمایت‌هایی که انجام می‌دهند، بتوانیم پتانسیل‌های گیاهان دارویی را در کشور ارتقاء دهیم تا گیاهان دارویی جایگاه خاص خود را یافته و نقش اساسی خود را در حوزه سلامت جامعه و صادرات به کشورهای دیگر ایفاء کند.

به‌گزارش «روسنا»، روز گذشته مجری طرح گیاهان دارویی با دو تن از اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی نشستی برگزار کرد. در این نشست، مجری طرح گیاهان دارویی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی، درباره قدم‌های مثبتی که برای گیاهان دارویی برداشته شده، ازجمله اولویت‌بندی گیاهان دارویی و تهیه استانداردها و همچنین مشکلات و چالش‌های موجود در این حوزه، گفت‌و‌گو کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =