کد خبر: 1970
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
پارک

مشاور معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست درخصوص وضعیت پارک پریسان پس از تفاهم‌نامه بهسازی، گفت: کاشت و هرس گیاهان داخلی این پارک از سوی شهرداری انجام نمی‌شود و نیروهای شهرداری صرفاً برای آبیاری، اجازه ورود به این بخش را دارند.

به گزارش روسنا به نقل از خبرگزاری فارس، با اظهارنظر حجت نظری عضو شورای شهر تهران درباره وضعیت پارک پردیسان که گفته بود پس از واگذاری این پارک به شهرداری هنوز اقدام خوبی در این محل انجام نشده است و حتی برخی از عوامل فضای سبز شهرداری اقدام به از بین بردن گونه‌های گیاهی کرده‌اند، باز هم بازار اخبار و گزارش‌ها درباره وضعیت پردیسان داغ شد.

اصغر عطایی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص اینکه برخی از اعضای شورای شهر نسبت به مشکلات این پارک حرف و حدیث‌هایی داشتند و مدعی شدند که به دلیل عدم واگذاری و رسیدگی به پارک برخی گونه‌های گیاهی از بین رفته است، گفت: ما حتی به آن بخش‌هایی که این دوستان می‌گویند گونه‌های خاصی در آنجا هست دسترسی نداریم و اجازه ورود نمی‌دهند.

حال سؤال اینجاست که منظور عضو شورای شهر از تخریب گونه‌های گیاهی چیست؟ و آیا تفاهم‌نامه بهسازی این پارک به قوت خود باقی است؟ 

محمد مدادی مشاور معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست فارس، درخصوص وضعیت پارک پردیسان و اظهارنظر عضو شورای شهر درباره وضعیت بد پوشش گیاهی این پارک گفت: اینکه از سوی برخی از اعضای شورای شهر درباره از بین رفتن پوشش گیاهی صحبت می‌شود لازم است مصادیقی ارائه شود، اما با توجه به مسؤولیتم می‌دانم که نیروهای شهرداری به بخش‌های پارک که حساسیت بیشتری دارند و گونه‌های بومی کاشته شده است وارد نمی‌شوند و صرفاً برای آبیاری اقدام می‌کنند.

وی تأکید کرد: در این مناطق حتی علف‌زنی و شاخه‌زنی گیاهان هم از سوی شهرداری انجام نمی‌گیرد.

مدادی در خصوص وضعیت تفاهم‌نامه بهسازی پارک پردیسان نیز گفت: این تفاهم‌نامه به قوت خود باقی است تا زمانی که طرفین آن را لغو کنند.

مشاور معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست به شروع دیرهنگام فعالیت‌های شهرداری برای بهسازی پارک پردیسان توضیح داد: حدود 3 ماه است که فعالیت‌های عمرانی در پارک پردیسان قوت گرفته است، و تأخیر شروع فعالیت‌های شهرداری طبیعی است چرا که باید ساختاری برای شروع فعالیت‌ها شکل می‌گرفت اما کارها پس از نوروز 98 برای بهسازی این پارک آغاز شده است.

وی بهسازی پارکینگ شمالی، آسفالت خیابان‌های پارک (که از دو هفته پیش آغاز شده)، بهسازی سرویس‌های بهداشتی، رسیدگی به برخی امکانات رفاهی مثل آب‌خوری، سطل‌های زباله و مبلمان پارک که طراحی‌هایش تأیید شده است و در مرحله خرید و نصب قرار گرفته است  از جمله این فعالیت‌ها  عنوان کرد.

مدادی یادآور شد: درباره روشنایی پارکینگ هم قرار است طرح‌هایی از سوی شهرداری ارائه شود، همچنین برای محصور کردن و تأمین کردن امنیت و زیبایی آن هم منتظر طرح‌های شهرداری هستیم.

                                 

         

هرس گیاهان حاشیه پارک با درخواست محیط زیست انجام شد

مشاور معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست در خصوص وضعیت پوشش گیاهی پارک پردیسان نیز گفت: به مدد بارش‌های مناسب بهاره، پوشش گیاهی داخلی پارک وضعیت مناسبی پیدا کرده و البته با ورود موج گرما ممکن است این گیاهان یکساله تهدیدی برای آتش‌سوزی باشند که در این زمینه هم با شهرداری رایزنی‌هایی صورت گرفته تا امکانات اطفاD حریق در پارک تأمین شود. به همین منظور سازمان محیط زیست از شهرداری درخواست کرد در کنار معابر و خیابان‌های پارک که امکان آتش‌سوزی وجود داشت، پس از گذشت دوره  بذر افشانی گیاهان هرس شوند که به پارک لطمه وارد نشود.

مدادی تأکید کرد: وضعیت طبیعی پارک در بخش‌های طبیعی حفظ شده و شهرداری در حاشیه‌های مشرف به رمپ‌های بزرگراهی اقدام به کاشت گونه‌های گیاهی کرده است که این کار پیش از امضای تفاهم‌نامه هم انجام می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه در بخش‌های داخلی پارک کاشت و هرس گیاهان انجام نمی‌شود، اظهار داشت: اما اگر متقاضی برای کاشت گیاهان بومی وجود داشته باشد، مکان‌یابی انجام می‌گیرد و هیچ نگرانی درباره آن وجود ندارد.

 سهمیه پساب تصفیه شده فاضلاب شهرک غرب که از سال‌های پیش به این پارک اختصاص یافته بود گیاهان پارک را به خوبی سیراب می‌کند، ضمن اینکه بارندگی‌های اخیر هم به کمک گیاهان پارک آمدند و باعث شده شرایط پوشش گیاهی بسیار ایده‌آل شود.

تمامی این پارک براساس یک نقشه تهیه شده از زمان ریاست محمدجواد محمدی‌زاده، گیاهان بومی کاشته شده و به تازگی هم اطراف سایت نگهداری یوزهای در اسارت (دلبر و کوشکی)، درختان بومی مثل اقاقیا و ارغوان غرس شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =