کد خبر: 1969
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
4854

فرماندار پلدختر گفت: بیش از 90 درصد خیابان‌ها و جداول پلدختر شستشو و لایروبی شده و در حال حاضر مشکل گرد و غبار کمتر شده است.

به گزارش روسنا به نقل از فارس، نعمت‌الله دستیاری با بیان اینکه حدود 120 چادر اسکان موقت در شهر وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به آب‌وهوای پل‌دختر زندگی زیر چادر غیرقابل تحمل است، بنابراین واحدهای تخریبی شناسایی و گزینه‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شد.

وی افزود: 12 میلیون تومان بابت 6 ماه اجاره‌بها برای واجدین شرایط مصوب شد، که قسط اول واریزشده و باید چادرها را ترک کنند، همچنین وام بلاعوض معیشتی برای 60 یا 70 درصد این افراد واریزشده است.

فرماندار پل‌دختر ادامه داد: برای مستاجرین 5 میلیون تومان بلاعوض و 15 میلیون تومان معیشتی در نظر گرفته‌شده که با تشکیل پرونده به‌حساب آن‌ها واریز می‌شود، همچنین مالکینی که واحد مسکونی آن‌ها دچار خسارت شده 5 میلیون تومان وام بلاعوض و 15 میلیون تومان تعمیری واریز می‌شود.

دستیاری در مورد افرادی که واحد مسکونی آن‌ها در حریم رودخانه قرار دارد نیز گفت: زمین مورد نیاز تملک و نقشه تفکیکی آماده قرعه‌کشی است که به مالکان تحویل داده شود، به‌محض برداشت محصول کار واگذاری شروع می‌شود.

وی افزود: در مورد واحدهای تجاری نیز به بهره‌برداران کوچک، 15 میلیون تومان، متوسط 30 میلیون تومان و واحدهای بزرگ نیز 45 میلیون تومان تسهیلات بدون بهره و بلندمدت پرداخت می‌شود.

فرماندار پل‌دختر ادامه داد: به واحدهای تجاری تعمیری نیز 5 میلیون تومان بلاعوض و 15 میلیون تومان بابت تعمیری پرداخت می‌شود، همچنین به واحدهای تجاری احداثی وام بلندمدت پرداخت می‌شود.

دستیاری بیان کرد: از امروز بسته لوازم‌خانگی بر اساس تشکیل پرونده در بنیاد مسکن بین روستاییان توزیع می‌شود.

وی اما در مورد نگرانی مردم از گردوغبار توضیح داد: با کمک شهرداری‌های سطح استان و دیگر استان‌ها بیش از 90 درصد خیابان‌ها و جداول پلدختر شستشو و لایروبی شده و در حال حاضر مشکل گرد و غبار کمتر شده است.

فرماندار پل‌دختر با اشاره به نگرانی مردم از شیوع بیماری در شهر نیز عنوان کرد: تاکنون هیچ بیماری شیوع پیدا نکرده است، منتهی با بروز برخی بیماری‌های پوستی مواجه شدیم که اندک است.

دستیاری گفت: نگرانی مردم از بروز بیماری سالک است، زیرا این بیماری چند کانون دارد از جمله سراب حمام که نیاز است بهداشت و درمان برای سم‌پاشی ورود کند.

وی مهم‌ترین مطالبه شهرستان را نصب پل‌های روستایی ارتباطی و تعیین تکلیف 500 تا 600 واحدهای تجاری که سرمایه زندگی‌شان از بین رفته است، عنوان کرد.

فرماندار پل‌دختر نبود سیستم سرمایشی را از دیگر معضلات مردم سیل‌زده مطرح و تصریح کرد: با توجه به‌شدت گرما تأمین کولر مورد نیاز مردم ضروری است.

دستیاری افزود: تخریب جاده مواصلاتی پل‌دختر_خرم‌آباد کسب‌وکار را از رونق انداخته است، همچنین قطع راه ارتباطی پل‌دختر به اسلام‌آباد موجب بیکاری مسافربران برون‌شهری شده، بنابراین انتظار ما تسریع در بهسازی این محورها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =