کد خبر: 1965
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
678

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در جلسه پدافند غیرعامل استان تهران اظهار داشت: میزان بروز بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و تلفات ناشی از آن، در استان تهران به طور چشمگیری در سال گذشته کاهش یافت.

به گزارش روسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، ذوالفقاری در شورای پدافند غیرعامل استان تهران که با حضور رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور و استاندار تهران که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ۱۷ درصد تخم مرغ ایران در استان تهران تولید می شود و یکی از واحدهای آسیب پذیر این بیماری واحدهای مرغ تخم گذار هستند.

وی با بیان اینکه اولین تجربه  بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ایران در سال ۸۶ در قزوین مشاهده شد، افزود: در سال ۹۵ و ۹۶ این بیماری به اوج خود رسید و لطمات سنگینی به واحدهای مرغداری وارد کرد.

ذوالفقاری ادامه داد: در سال ۹۴تعداد  ۸ واحد مرغداری صدمه دید؛ درسال ۹۵ تلفات این بیماری  افزایش داشته و  ۳ میلیون قطعه بود  و این میزان  در سال ۹۶ به  ۵ میلیون قطعه تلفات رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از کاهش تلفات این بیماری در سال ۹۷ خبر داد و افزود: ۲۶۰ هزار قطعه مجموع تلفات این بیماری در واحدهای مرغداری بود.

وی پایش و رصد مستمر واحدهای مرغداری، واکسیناسیون و آموزش مرغداران استان در کاهش تلفات آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را از برنامه های موثر این سازمان در کاهش میزان بروز این بیماری و تلفات اعلام کرد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =