کد خبر: 1962
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
قندالی

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: تشکل‌های عشایری باید با جدیت وارد میدان شوند و در فعالیت‌های خود از روش سنتی خارج و روش های نوین را بکار گیرند.

به گزارش روسنا به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی در نشست با مدیران و کارکنان معاونت توسعه و امور زیربنایی، به تبیین جهت‌گیری‌های این معاونت در سال جاری پرداخت و گفت:‌ دفتر مطالعات باید فعالیت تشکل‌های عشایری را به صورت علمی و مستند مطالعه و بررسی کند که در دو سال گذشته چه مقدار راندمان داشته‌اند و در حال حاضر چه وضعیتی دارند.

وی افزود: زمانی به دنبال این بودیم دفتر مطالعات، راه‌اندازی کانون‌های اسکان را طراحی و انجام دهد اما امروز دفتر مطالعات باید مطالعات خود را در حوزه‌های گردشگری عشایر، گشت گیاهان دارویی و ... متمرکز کند و نقشه راه آن را با استفاده از علوم و فنون مختلف تبیین کند.

این مسوول ادامه داد: در حوزه عمران هم نیاز به فکر، ایده، روش و تحولات جدید داریم تا هم در منابع بهره‌وری ایجاد کنیم و هم با هزینه‌های کمتری پروژه‌های بهتری انجام دهیم.

قندالی با تاکید بر نقش نظارتی امور تعاونی‌ها بر تشکل‌های عشایری گفت: در حوزه تشکل‌ها هر چیزی آنها خواستند را فراهم کردیم و در اصلاح ساختار و تامین نقدینگی اتفاقات خوبی افتاده است به طوری که در چند سال اخیر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض و نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه به تشکل‌های عشایری تزریق شده است که باید در حوزه اشتغال و ایجاد سرمایه بکار گرفته شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: تشکل‌های عشایری باید امسال نهاده‌های دامی مورد نیاز عشایر را تامین کنند چراکه همه ابزارها، هم در حوزه واردات و هم در داخل کشور، برای آنها فراهم شده است.

وی با بیان این که همه آنچه در حوزه ارتقای شاخص‌های توسعه در مناطق عشایری باید اتفاق بیفتد در معاونت توسعه و عمران شکل می گیرد، افزود: در چند سال گذشته ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر پرداخت کرده‌ایم و تحلیل این که با تزریق این اعتبارات چه اتفاقی در مناطق عشایری افتاده است برعهده دفتر بهسازی امور تولید است.

قندالی با اشاره به نقش زنان عشایری در تولید گفت: باید با حمایت از صندوق‌های اعتبارات خرد، زنان عشایری وارد فعالیت‌های تولیدی بیشتر و موثرتر شوند اخیرا نیز موافقت شده است که هر صندوق می‌تواند ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =