کد خبر: 1961
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
آقایی

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روسنا به نقل از سازمان جنگل ها، فریدون حسنوند نمایند مردم اندیمشک در دیدار با مهندس خلیل آقایی، با اشاره به اینکه اکنون در بسیاری از رودخانه های فصلی و سیلاب ها مهار آب وجود ندارد، عنوان کرد: سازمان جنگل ها می تواند در این بخش کمک قابل توجه ای کند و با اجرای طرح های آبخیزداری و ساخت بندهای آبی، بندهای بتون غلتکی و پخش سیلاب در حوزه باغبانی، زراعت و دامداری بسیاری از نگرانی های مردم را برطرف کند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اقدامات سازمان جنگل ها را در استان های سیلخیز تاثیر گذار دانست و بر اجرای طرح های آبخیزداری جهت حفظ پوشش گیاهی و  جلوگیری از فرسایش خاک و سیل تاکید کرد.

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان به طرح های آبخیزداری در سال ۹۸

در این دیدار خلیل آقایی رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با ارائه گزارشی از اجرای طرح های آبخیزداری، به اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومانی اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این اعتبارات با عنایت و موافقت مقام معظم رهبری، دولت و مجلس محترم صورت گرفته و با توجه به نیاز کشور و درخواست جوامع  محلی، کشاورزان و مسئولین استان ها، اقدامات آبخیزداری در سال ۹۸ با قوت بیشتری در حال انجام است و امسال نیز از صندوق توسعه ملی رقمی حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری اختصاص داده شده است.

مهندس آقایی یادآور شد: در سال گذشته عملیات آبخیزداری در بیش از ۶ هزار نقطه کشور، ۳۵۰ شهرستان و ۶۵۰ حوزه به مرحله اجرا در آمد و این رقم در سال ۹۸ به ۱۰ هزار نقطه افزایش می‌یابد.

او خاطر نشان کرد: سال گذشته سال کاری بسار مناسبی برای منابع طبیعی بود زیرا که انجام یک پروژه در منابع طبیعی و یا خارج از آن معمولاً چند سال زمان می برد اما  این اقدام سال گذشته در یک بازه زمانی کمتر از ۶ ماهه به انجام رسیده است.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و ابخیزداری درباره سیل اخیر کشور نیز یادآور شد: اگرچه بارندگی ها مشکلاتی برای هموطنان عزیز ما ایجاد کرده است اما موجب موهبت و برکاتی نیز بوده است و انشاله در سال جاری دغدغه خاطر در زمینه  کم ابی تامین آب نخواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =