گوشت گوسفندی

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران از کاهش ۶هزارتومانی قیمت گوشت گوسفندی به دنبال اجرای طرح توزیع گوشت قرمز منجمد خبر داد و گفت: روند توزیع روزانه ۵۰تا ۶۰تن گوشت قرمز نیز تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز)، رضا سالمی از توزیع بیش از ۴ هزار تن گوشت قرمز منجمد خبر داد و گفت: از ابتدای طرح توزیع گوشت منجمد تا پایان مهرماه امسال ۳ هزار و ۵۶۵ تن گوشت قرمز منجمد که عمدتا از کشور برزیل وارد شده بود، توزیع شد.

وی تصریح کرد: ۱۲هزارتن موجودی کل کشور بود که ۴هزار و ۲۰۰تن سهمیه استان تهران و البرز شد.  ۴ هزار و ۱۳۵ تن از این سهمیه تا پایان مهرماه توزیع شد که ۵۷۰ تن آن از طریق البرز و ۱۷۵تن نیز توسط اتکا پخش شد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران ادامه داد: ۳ هزار و ۳۹۰ تن نیز در استان تهران توزیع شد که شامل تعاونی ادارات، بیمارستان ها، مباشرین جهاد، دانشگاه ها، فروشگاههای زنجیرهای، هیات های مذهبی ، صنوف، مراکز نظامی و انتظامی و میادین میوه و تره بار است.

سالمی تصریح کرد: از ابتدای آبان ماه نیز ۸۱۲تن توزیع شده است که روند توزیع روزانه ۵۰ تا ۶۰ تن گوشت قرمز نیز تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۱۸۰هزارتن واردات گوشت خواهیم داشت که تا مردادماه امسال ۵۲هزارتن آن به کشور وارد شده است.

سالمی با اشاره به تاثیر این طرح بر بازار گفت: گوشت منجمد یک کالای تعزیراتی بوده و قیمت مصوب آن هرکیلوگرم ۲۹هزارتومان است اما به دنبال اجرای این طرح کاهش قیمت گوشت گرم در بازار را تا ۶هزارتومان شاهد هستیم.

وی درخصوص واردات گوشت گرم نیز اظهار داشت: گوشت گرم گوسفندی به میزان ۱۲۰تن از برزیل واردات داشتیم که با قیمت مصوب درحال توزیع است.

سالمی، ذخایر مرغ و تخم مرغ را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: هم اکنون مشکلی در بازار این دومحصول وجود ندارد و به میزان کافی در انبارها موجود است.

وی در مورد تمهیدات این شرکت برای جلوگیری از مشکل نوسان قیمت مرغ و تخم مرغ که بر اثر آنفلوانزا در سال گذشته اتفاق افتاد، گفت: درحال انعقاد قرارداد با دو زنجیره تولید مرغ کشور برای موجودی بعدی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =