58

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: پذیرای دو تن از نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بودیم تا گزارشی از برنامه‌ها، سیاست‌ها و رویکردهای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در دوره پنجم فعالیت خود بدهیم.

وی در گفت‌وگو با «روسنا» ادامه داد: از جمله سیاست‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی در این دوره، حضور و نقش‌آفرینی بیش‌تر در فعالیت‌های کشاورزی است. ما به دنبال این هستیم که از طریق مهندسان کشاورزی، به طرح‌های اقتصادی مقاومتی کمک کنیم، چرا که هرچقدر این طرح‌ها بیش‌تر اجرا شود، زمینه اشتغال و افزایش درآمد روستاییان و کشاورزان را بیش‌تر مهیا خواهد کرد. در همین ارتباط از جمله سیاست‌های سازمان نظام مهندسی کمک به فضای کسب و کار سازمان است، به طوری که مردم، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به سهولت بتوانند مجوز و پروانه فعالیت‌ خود را اخذ کنند.

شاهرخ رمضان‌نژاد افزود: همچنین یک کار مشترک را با کمیسیون کشاورزی دنبال می‌کنیم. با توجه به پیشگامی کمیسیون کشاورزی در رونق تولید، یک فراخوان جمعی برای هم‌فکری و هم‌اندیشی ملی در خصوص راهکارها و برنامه‌های رونق تولید در بخش کشاورزی داده‌ایم که دبیرخانه این فراخوان ملی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تعیین شده است. این همکاری و همفکری‌های مشترک می‌تواند به توسعه و بهبود کشاورزی کمک کند و حضور نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان مردم در سازمان نظام مهندسی کشاورزی نشان‌دهنده این است که این سازمان نقش مردمی و دانشی خود را ایفا می‌کند.

نظام مهندسی کشاورزی به تولید و صادرات محصولات ارگانیک کشور کمک کند

نماینده زنجان و عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن ابراز خوشحالی از حضور و دیدار با مسئولان سازمان نظام مهندسی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی باید در زمینه بهره‌وری کشاورزی و تولید محصولات سالم و ارگانیک به کشاورزان کمک کند. علی وقف‌چی افزود: برخی از کشورهای همسایه ما 30درصد از غذای اروپا را تأمین می‌کنند، پس چرا ما با این همه امکانات، در مزارع خود کارهای تخصصی انجام نمی‌دهیم و محصولات ارگانیم تولید نمی‌کنیم. انتظار داریم سازمان نظام مهندسی کشاورزی به کمک کشاورزان بیاید تا با همکاری یکدیگر محصولات ارگانیک موردنظر کشورهای همسایه را تولید و عرضه کنیم.

نظام مهندسی کشاورزی و نظام صنفی در رأس تشکل‌های کشاورزی قرار دارند

دیگر عضو کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی هم به «روسنا» گفت: کشاورزان پراکنده هستند و نمی‌توانند صدایشان را به جایی برسانند. همچنین تعداد انگشت‌شمار نماینده‌ها در مجلس نیز نمی‌توانند صدای رسای تولیدکننده باشند. علت این‌که روستاها و روستاییان نابه‌سامان هستند نیز این است که قدرت چانه‌زنی در حکومت را ندارند، لذا یکی از ابزارها و مسیرهایی که می‌تواند صدای کشاورزان را به گوش مسئولان برساند تا در قانونگذاری نقش موثری داشته باشند، تشکل‌ها هستند.

عبدالله حاتمیان خاطرنشان کرد: در صورت شکوفایی و پویاتر شدن، مجموعه نظام مهندسی و نظام صنفی کشاورزان در رأس تشکل‌های کشاورزی هستند. همچنین این عزیزان در حوزه قانونگذاری و نظارت کشاورزان می‌بایست به تناسب و نسبت جمعیت تولیدکننده و نقش تولید در توسعه، نمایندگانی در مجلس داشته باشند.

به گزارش «روسنا» روز گذشته نشست راهبردی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با عبدالله حاتمیان و علی وقف‌چی، دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون کشاورزی، برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =