کد خبر: 1924
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
86

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران گفت: ۲۶۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد داریم که برای تکمیل آنها حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش روسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، یدالله صادقی در پنجاه و یکمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران که با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت در فرمانداری شهرستان پاکدشت برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: ۹ پروژه از این ۲۶۰ پروژه را برای تامین اعتبار به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران معرفی کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از این پروژه های معرفی شده در حوزه صنایع غذایی و تولید شیرینی فعالیت دارد و به تنهایی برای یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال زایی داشته است.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران همچنین بیان کرد: حدود ۶.۸ درصد از تسهیلات تبصره ۱۸ را به ما اختصاص دادند که ۱۱ میلیارد و یکصد میلیون تومان آن برای تکمیل طرح های نیمه تمام و حدود ۲۰ میلیارد تومان برای بازسازی و بهسازی بوده است.

صادقی با اعلام اینکه یک هزار و ۸۹۸ جواز تاسیس صنعتی در استان تهران صادر شده است، اضافه کرد: یک هزار و ۳۲ فقره از این جوازها به مرحله ارایه طرح نرسیدند و حدود ۸۰۰ جواز نیز بین ۲ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

گفتنی است، پاکدشت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی تهران قرار دارد و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت این شهرستان بیش از ۳۵۰ هزار نفر برآورد شده است.

۳ شهرک صنعتی خوارزمی، عباس آباد و شن زار در این شهرستان واقع هستند و شهرک صنعتی پایتخت که از نظر جغرافیایی در این منطقه قرار دارد، اما مدیریتش با شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان است.

شایان ذکر است، در این جلسه به برخی مشکلات مهم در حوزه تولید و صنعت پرداخته شد که مشکل کمبود برق برای فعالیت واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی یکی از این مشکلات مهم بود.

همچنین موضوع مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی به عنوان دیگر مشکل فرآروی واحدهای تولیدی مطرح شد.

تعامل با محیط زیست جهت توسعه خطوط و ساختار واحدهای تولیدی نیز در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =