کد خبر: 1923
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
456

پنجاه و یکمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش روسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، پنجاهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، به ریاست «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، حضور «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران، دبیری « نعمت اله ترکی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی،جمعی از معاونین و مشاوران وزیر صنعت، معاونین استانداری تهران، معاونین سازمان مدیریت تهران و مدیران کل دستگاه های اجرایی و شهرستانی شهر پاکدشت در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار پاکدشت: مشکل واحدهای صنعتی و تولید حل شود

تمهیدی فرماندار شهرستان پاکدشت در ابتدای این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه اقتصادی در این شهرستان آن را دارای پتانسیل های عظیم اقتصادی و صنعتی دانسته و نیازمند اهتمام و توجه بیشتر قلمداد کرد.

وی افزود:یکی از مشکلات ما در شهرک‌های صنعتی سطح شهرستان پاکدشت مسئله تامین برق است. سال گذشته یک پست سیار انتقال برق با پیگیری استانداری تهران در منطقه شهرک صنعتی عباس آباد مستقر شده و عملیات برق رسانی به  ۳۰ کارخانه را محقق کرد. برای برطرف کردن کامل نیاز شهرک های صنعتی شهرستان پاکدشت به برق نیازمند پست انتقال ۴۰۰ کیلووات برق هستیم که متاسفانه این مسئله به دلیل کمبود اعتبارات همچنان معطل مانده است.

تمهیدی گفت: یکی دیگر از مسائل مبتلابه در شهرستان پاکدشت بحث انتقال آب از سد ماملو است که امیدواریم با توجه و نگاه ویژه مسئولان استانی و ملی به این مسئله، شاهد حل مشکل آب در سطح شهرستان پاکدشت باشیم.

مهمترین مشکل صاحبان صنایع در این شهرستان مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی است که باید مورد بازنگری و نیاز سنجی قرار بگیرد. همچنین توسعه واحدهای تولیدی در برخی از مناطق از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست با موانعی روبرو شده و این مسئله بحث اشتغال در سطح شهرستان را با چالش هایی مواجه کرده است البته امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حل مسئله نیز باشید.

تمهیدی تصریح کرد: کمربندی شهرستان پاکدشت نیز یکی از مشکلات قابل توجه تردد در محور امام رضا علیه السلام و عبور و مرور از این شاهراه است که امیدواریم عملیات احداث آن در سال جاری با پیشرفت های قابل توجه تداوم بیابد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی: زیرساخت های حمل و نقل و صادرات گل پاکدشت باید فراهم شود

در ادامه این جلسه قمی نماینده پاکدشت، گفت: نرخ بیکاری پاکدشت ۵/۷ درصد است و این یعنی اینکه این شهرستان قدرت و ظرفیت اشتغال خوبی دارد تا حدی که محصولات و تولیدات شهرک های صنعتی آن به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می شود.

وی افزود: گل کارهای هلندی ارتباط خوبی با گلخانه های پاکدشت دارند حتی چندی قبل یک سرمایه گذار هلندی برای کشت ۸۰ هکتار گل به این شهرستان آمده چون وجود آب و هوا آفتاب مناسب را دلیل طراوت گل های ایرانی می دانند.

قمی اظهار کرد: مهمترین مشکل در بخش پایتخت گل و گیاه ایران (پاکدشت) حمل و نقل و بسته بندی گل است. اگر زیرساخت های آن تامین شود شاهد صادرات خوب گل خواهیم بود.

استاندار تهران : بانک هایی که از صنعت حمایت نکردند شکایت می کنیم

استاندار تهران در ادامه این جلسه رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی را مورد توجه قرار داد و گفت: با همکاری همه دستگاه‌ها، توسعه فضای کسب و کار، رونق شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها  و توسعه بخش کشاورزی در دستور کار است.

وی افزود: میانگین پرداخت کشوری از سوی بانک ها به صنعتگران استان پرداخت نشده است و درصورت عدم پرداخت به عنوان مطالبه قضایی پیگیری خواهیم کرد.

وزیر صنعت:حفظ وضعیت تولید و اشتغال موجود اولویت اصلی سال ۹۸ است/ برای فعال کردن ظرفیت های خالی و توسعه واحدهای تولیدی برنامه ویژه داریم

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: حفظ وضعیت تولید و اشتغال موجود اولویت اول امسال است و فعال کردن ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی و توسعه واحدهای تولیدی که امکان و پتانسیل توسعه را دارند، اولویتهای بعدی هستند.

رحمانی افزود: مشکلات زیرساختی شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی باید به سرعت حل شود و هیچ زمانی را برای حل مشکلات نباید هدر داد.

وی با تاکید بر اینکه طرح های بالای ۶۰ درصد باید و حتما در اولویت اجرا قرار بگیرند، افزود: در همه کشور باید نهضت جمعی برای تولید شکل بگیرد و استان تهران باید همتش را بیشتر کند. صنعت پوشاک حتی می تواند در داخل تهران شکل بگیرد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: من شخصا از واردات پوشاک و لوازم خانگی جلوگیری کردم. همه ادارات و دستگاه ها باید به صنعت پوشاک بها دهد و در اولویت بگذارد.

رحمانی افزود: پاکدشت پتانسیل بسیار خوبی در اشتغال دارد، در صنعت، گل و گیاه را اولویت ویژه قرار دهید. از محل توسعه تجارت اگر تخصیصی صورت گرفت قطعا در این زمینه کمک خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: آقای ترکی اهل فن، فاضل و مدیر پیگیری است، در استان تهران ۴ سال است با ایشان در ستاد اقتصاد مقاومتی رفت و آمد داریم و انصافا پیگیری و عملکرد شان خوب است، حتما خلاصه هر جلسه را داشته باشید و در جلسه بعد همان را ادامه دهید. مشکلات زیرساختی تامین برق و آب شهرک های صنعتی در اولویت باشد و نیاز به برگزاری جلسه نیست تا زمان هست کار را پیگیری کنید. چنین جلساتی همانند اقتصاد مقاومتی که دور هم جمع میشویم و مشکلی را حل می کنیم خوب است و درخواست دارم که از انجمن ها و تشکل های صنفی و صنعتی از صنعتگران در این جلسه دعوت به عمل آورده و مسیر حل مشکلات را سرعت دهید.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه به برخی مشکلات مهم در حوزه تولید و صنعت پرداخته شد که مشکل کمبود برق برای فعالیت واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی یکی از این مشکلات مهم بود.

همچنین موضوع مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی به عنوان دیگر مشکل فرآروی واحدهای تولیدی مطرح شد.

تعامل با محیط زیست جهت توسعه خطوط و ساختار واحدهای تولیدی نیز در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

ازدید وزیر صنعت از ۴ واحد تولیدی در پاکدشت

وزیر صنعت پس از جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در فرمانداری پاکدشت برگزار شد، از ۴ واحد تولیدی در این شهرستان بازدید کرد و  از نزدیک در جریان مهمترین مسایل در حوزه توسعه، تولید و اشتغال این استان قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =