کد خبر: 1918
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
شافعی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در حالی که همه دستگاههای اجرایی در کشور موظف هستند قانون بهبود فضای کسب و کار را اجرا کنند طبق آخرین پایش، 80 درصد این قانون اجرا نمی شود.

به گزارش روسنا به نقل از ایلنا از مشهد، غلامحسین شافعی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی مشهد افزود: بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب که در مراسم افطاری هفته کنونی مواردی را در مورد اقتصاد مورد تاکید قرار دادند در شرایط فعلی یکی از مولفه های موثر در اقتصاد، بهبود فضای کسب و کار است که در این زمینه قانونی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و همه دستگاهها ملزم به اجرای آن شدند.

وی اضافه کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به ما اطلاع داد که در حال رصد هستند تا کسانی که قانون بهبود فضای کسب و کار را رعایت نکردند به مراجع مربوطه معرفی شوند.

رئیس اتاق ایران گفت: امسال رتبه ایران در برخی مولفه‌های کسب و کار نسبت به سال گذشته کاهش یافته و در پایش سه ماهه گذشته که توسط اتاق بازرگانی در استان‌های کشور انجام گرفت نیز وضعیت کشور در مولفه های کسب و کار مطلوب نبود.

شافعی از استاندار خراسان رضوی خواست دستگاه‌های اجرایی را مکلف کند تا معاون کسب و کار خود را به کمیته ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور معرفی کنند که میزان اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار توسط هر دستگاه اجرایی بررسی شود.

وی با بیان این که رهبر انقلاب بر شفافیت در امور اقتصادی کشور تاکید دارند، افزود: فضای کشور به‌گونه‌ای است که بسیاری تصور می‌کنند داشتن شفافیت در امور، جریمه دارد و هر فردی که بخواهد به صورت شفاف عمل کند مورد مطالبه قرار می‌گیرد اما هر فردی که شفافیت در کار خود نداشته باشد از عقوبت به دور است و به‌راحتی کار خود را پیش می‌برد.

رئیس اتاق ایران گفت: رهبر انقلاب همچنین تاکید کردند که دولت، دخالت خود در امور اقتصادی را کاهش دهد لذا امید است در شرایط ویژه اقتصادی کنونی دولت به این توصیه رهبری توجه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =