کد خبر: 1917
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
1243

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح های اشتغال زایی و دارای زنجیره ارزش افزوده در اولویت برنامه های مسوولان باشد زیرا هدف اصلی مدیریت بهینه منابع مالی این استان است.

به گزارش روسنا به نقل از ایرنا، رضا حسینی در جلسه بررسی منابع اعتباری بخش کشاورزی آذربایجان غربی به ضرورت هدایت منابع به سمت پروژه های اشتغال زایی و دارای زنجیره ارزش افزوده در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: بانک های عامل باید سیاست ها و ظرفیت های خود را در رابطه با تامین مالی طرح های بخش کشاورزی اعلام کنند تا اا ز این منابع در راستای اجرای طرح های مورد نظر استفاده شود. 
وی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «رونق تولید» ادامه داد: توسعه کشت های گلخانه ای، احداث گاوداری های صنعتی و ایجاد شبکه حمل و نقل محصولات کشاورزی از جمله طرح هایی است که اشتغالزایی و زنجیره ارزش افزوده را به دنبال دارد.
وی اضافه کرد: تاکنون منابع زیادی در حوزه کشاورزی هزینه شده که به علت عدم هدفگذاری و سیاستگذاری های علمی، نتیجه چندانی نداشته است. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: مسوولان استانی در تلاش هستند با کار کارشناسی و علمی ساختار تامین مالی طرح های بخش کشاورزی را اصلاح کنند. 
حسینی تاکید کرد: بعد از اصلاح باید از منابع موجود به بهترین نحو در جهت توسعه طرح های کشاورزی مکمل زنجیره و با ارزش افزوده بالا استفاده شود. 
به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه ظرفیت های سرمایه گذاری بخش کشاورزی در استان و موانع پیش روی تامین مالی برخی از پروژه های این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بیش از 6.5 میلیون تن محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی تولید می‌شود که این میزان شامل 6 درصد از تولیدات کشاورزی کشور است؛ این استان در تولید اغلب محصولات کشاورزی از جمله چغندرقند، سیب درختی و عسل رتبه نخست کشور را داراست.
انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =