طاهری

مدیر شعب بانک کشاورزی استان گیلان گفت: شعب بانک کشاورزی در استان گیلان طی سال 97 مبلغ 9 میلیارد و 675 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان زیربخش‌های کشاورزی پرداخت کردند. این میزان تسهیلات به 46 هزار و 631 نفر متقاضی در زیربخش‌های مختلف کشاورزی پرداخت شد و از نظر مبلغ نسبت به‌مدت مشابه سال قبل قریب به 17 درصد رشد داشته است.

به گزارش «روسنا»، علیرضا طاهری ‌بروجنی درباره عملکرد تسهیلات طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی در گیلان عنوان کرد: مبلغ یک‌میلیارد و 218 میلیون ریال تسهیلات با نرخ چهار و شش درصد در قالب طرح اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری به یک‌میلیون و 579 نفر بهره‌بردار پرداخت شده است. وی در ادامه به موضوع پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی در گیلان اشاره داشت و گفت: شعب بانک کشاورزی استان گیلان در سال 97 مبلغ 739 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به 203 نفر از متقاضیان در راستای حمایت از طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی، آب و کشاورزی، پرواربندی دام عشایر، اصلاح و بهره‌وری زنجیره گوشت قرمز و سالم و... پرداخت کرده‌ا‌ند. مدیر ستادی گیلان در زمینه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج گفت: مبلغ 343 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به دومیلیون و 224 نفر متقاضی پرداخت شده است. وی همچنین به اعطای تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط اشاره داشت و تصریح کرد: بانک کشاورزی گیلان با پرداخت 265 فقره تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط به مبلغ بیش از 963 میلیارد ریال برای حمایت از تولید و اشتغال‌زایی و کمک به توسعه بخش کشاورزی و افزایش تولیدات کشاورزی که همواره از اولویت‌های مهم بانک کشاورزی بوده، عملاً در سیستم بانکی استان گیلان پیشتاز است.

پرداخت بیش از 769 میلیارد ریال تسهیلات در راستای توسعه مکانیزاسیون

طاهری در پاسخ به این‌که با توجه به اهمیت مکانیزاسیون کشاورزی عملکرد ارائه تسهیلات و حمایت از مکانیزاسیون در استان گیلان را چگونه ارزیابی می‌کنید، پاسخ داد: طی سال 97 بیش از 769 میلیارد ریال تسهیلات در راستای توسعه مکانیزاسیون به دومیلیون و 958 نفر از متقاضیان معرفی و از سوی سازمان جهاد کشاورزی جهت خرید کمباین، تیلر، نشاکار، دان‌مکانیزه، دستگاه پوست‌کن برنج مدرن، دستگاه هوادهی در پرورش شیلات و... پرداخت شده است. شایان ذکر است، این میزان تسهیلات از نظر مبلغ نسبت به‌مدت مشابه سال قبل قریب به 17 درصد رشد داشته است. وی در ادامه درباره وضعیت پرداخت تسهیلات در زیربخش‌های مختلف گفت: شعب بانک کشاورزی مبلغ 363 میلیارد ریال تسهیلات به 403 نفر متقاضی در زیربخش شیلات وآبزیان و در راستای تولید غذای سالم پرداخت کرده ‌است. همچنین در سال گذشته مبلغ چهارمیلیارد و 402  میلیون ریال تسهیلات به 29 هزار و 861  نفر از متقاضیان در زیربخش‌های زراعت، باغداری دام و طیور پرداخت شده است. طاهری درباره زیربخش فعالیت‌های هتل، هتل‌آپارتمان، متل، مجتمع‌های جهانگردی، ‌میهمانسراهای جهانگردی در استان نیز گفت: مبلغ 112 میلیارد ریال تسهیلات به 452 نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

بیش‌ترین سهم بیمه کشاورزی گیلانی‌ها در 2 محصول برنج و چای

مدیر شعب بانک کشاورزی در استان گیلان در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره اجرای بند «خ» تبصره 33 قانون برنامه مبنی‌بر امهال سه‌ساله بدهی کشاورزان خسارت‌دیده اظهار داشت: در اجرای بند «خ» تبصره 33 قانون برنامه ششم توسعه با وجود ابلاغ دستورالعمل در ماه‌های پایانی سال گذشته مبلغ 160 میلیارد ریال برای پنج‌میلیون و 452 نفر کشاورز خسارت‌دیده در چارچوب بند مذکور به‌مدت سه‌سال امهال شد. شایان ذکر است، برای تعیین تکلیف بدهی سایر کشاورزان غیرمشمول بند «خ» نیز بسته حمایتی خاصی از سوی مدیریت به شعب تابعه ابلاغ شد و نهایت مساعدت و همراهی برای آنان به‌عمل آمد. وی در بخش پایانی مصاحبه به وضعیت عملکرد بیمه محصولات کشاورزی در گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: طی سال زراعی 96-97 تعداد  105 هزار و 194 نفر در بخش‌های مختلف زراعی، باغی و دامی محصولات خود را نزد صندوق بیمه تحت پوشش قرار دادند. بیش‌ترین سهم مربوط به دو محصول برنج و چای بوده که از آن تعداد 43 هزار و 531 نفر در سطح حدود 38 هزار و 315 هکتار شالیزارهای استان و تعداد 36 هزار و 728  نفر در سطح حدود 17 هزار هکتار از باغ‌های چای که در واقع کل باغ‌های چای آباد و فعال استان بوده، تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. شایان ذکر است، در سال زراعی سال 97 تا پایان سال گذشته 67 هزار و 500  نفر انواع محصولات باغی و دامی خود را نزد صندوق بیمه کرده‌اند که از این تعداد 40 هزار نفر شالی‌کار و 18هزار و 600 نفر هم چای‌کار هستند.

بیش از 97 درصد غرامت کشاورزان خسارت‌دیده پرداخت شد

مدیر ستادی درباره پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت‌دیده اظهار داشت: بیش از 97 درصد غرامت، به‌حساب کشاورزان خسارت‌دیده گیلانی که محصولات خود را نزد صندوق بیمه کشاورزی در برابر حوادث طبیعی بیمه کرده بودند، واریز شد. علیرضا طاهری بروجنی، مدیر شعب بانک کشاورزی گیلان، با اعلام این مطلب افزود: تاکنون از 5/446 میلیارد ریال غرامت برآورد شده در سال زراعی 96-97 مبلغ 435 میلیارد ریال به حساب بیمه‌گذاران خسارت‌دیده واریز شد. وی تصریح کرد: این مبلغ به کشاورزان بیمه‌گذار خسارت‌دیده در بخش‌های مختلف زراعی، باغی و دامی پرداخت شده است.

 به گزارش «روسنا»، نخستین شعبه بانک کشاورزی در استان گیلان هم‌زمان با تأسیس این بانک گشایش یافت و هم‌اکنون مدیر ستادی بانک کشاورزی استان گیلان با 65 واحد بانکی در زمینه ارائه تسهیلات به بخش کشاورزی، خدمات بانکداری خرد و بانکداری اختصاصی فعالیت می‌کند و تمرکز اصلی آن بر ارائه خدمات مالی و بانکداری به کشاورزان و صنایع کشاورزی است. این مدیریت از آغاز شکل‌گیری با همکاران پرتلاش در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های بانک و اولویت قراردادن اعتبارات بانک در راستای توسعه کمی و کیفی بخش کشاورزی گام‌های ارزنده‌ای برداشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =