چابکسر

مدیرعامل شرکت تعاونی گل، بذر و نهال و گیاه چابکسر با اشاره به پتانسیل و توانمندی بخش چابکسر در تولید درختان و درختچه‌های زینتی گفت: شهرستان رودسر با ۴۵۰ هکتار سطح زیرکشت گل و گیاه دارای یک‌هزار و 200 تولیدکننده فعال گل و گیاه است و تعداد زیادی از مردم چابکسر از تولید گل و گیاه درآمدزایی می‌کنند. چابکسر با این قابلیت می‌تواند بعد از محلات به‌عنوان برند گل و گیاه ایران معروف و معتبر شود؛ به‌طوری‌که همه ساله مسافران و گردشگران زیادی برای خرید گیاهان زینتی و سیاحت به چابکسر سفر کنند.

یونس مهدوی در گفت‌وگو با «روسنا» افزود: تولیدکنندگان با مشکلاتی ازجمله ترانسپورت، همچنین مسأله خاک روبه‌رو است و با توجه به این‌که در دنیا کشت خاکی تقریباً منسوخ شده؛ لذا نیازمند مساعدت و حل و رفع آن از سوی مسئولان هستیم، علاوه‌بر این تعامل بین کشورها و قوانین ومقررات گمرکی جهت صادرات و واردات وجود دارد که بایستی روشن شود. البته خوشبختانه استاندار محترم دستور رسیدگی به تنگناهای موجود را صادر کردند که از نگاه مثبت ایشان خوشحالیم.

یونس مهدوی در ادامه تأکید کرد: نمایشگاه گل و گیاه که 9 اردیبهشت در منطقه برگزار شد، نخستین تجربه تولیدکنندگان با 32 عضو شرکت تعاونی گل و بذر و نهال و گیاه چابکسر و رودسر در شرق گیلان بود که یک‌سال و نیم از شکل‌گیری آن می‌گذرد این حجم از تولیدات را به نمایش گذاشته‌اند و اکنون اعضاء کم‌ترین انتظاری که از مسئولان دارند مساعدت در احداث پایانه و جایگاه مشخصی برای معرفی فعالیت‌ها و محل استقرار نمایندگان گمرک و نمایش و عرضه محصولات تا خریداران هم از مکان مشخص آن آگاهی داشته باشند. ضمن این‌که باید با بخش خصوصی بیش‌تر همکاری شود و در بالا بردن سطح کیفی و شناساندن ظرفیت‌های شهرستان رودسر و برای ایجاد اشتغال جوانان و استفاده از سرمایه‌های طبیعی، با رعایت استانداردهای لازم بیش‌ترین بهره ببریم. مدیرعامل شرکت تعاونی گل و بذر و نهال و گیاه چابکسر و رودسر در توضیحات بیش‌تر افزود: تأسیس رشته‌های مرتبط در دانشگاه‌های منطقه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. این در حالی است که بین اعضاء شرکت تعاونی گل و گیاه چابکسر تعداد زیادی از جوانان فرهیخته در مقاطع دکترا، کارشناسی ارشد و غیره وجود دارند که فرصت ارزشمندی است تا با حمایت مسئولان رشد و توسعه همه‌جانبه شرق استان را متحول کنیم.

وی در پایان گفت: از نظر تشکیلاتی زیرمجموعه اتحادیه گل و گیاه کشور هستیم و به یاری خداوند با تلاش همکاران از سایر شهرستان‌ها و راه‌اندازی تعاونی‌های جدید در استان گیلان نیز اتحادیه تخصصی گل و گیاه را تأسیس خواهیم کرد. آینده را بسیار روشن می‌بینیم و برای تولیدات خود نیازی به مواد اولیه یا تکنولوژی وارداتی نداریم و در عین حال مشتریان پروپا قرصی داریم، به‌همین سبب چشم‌انداز آینده را رو به توسعه و پیشرفت ارزیابی می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =